Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vluchtroute vanuit Madrid (Barajas) Airport - Forum Wereldfietser

Vluchtroute vanuit Madrid (Barajas) Airport

Zojuist teruggekeerd vanuit Spanje (Madrid) lijkt het mij verstandig om even wat opgedane kennis met de belangstellende te delen.

Madrid Luchthaven is lastig te verlaten met je fiets. Autosnelwegen daarentegen zijn er meer dan volop. Voor de fietser is het een zoekplaatje om je weg te vinden.

Welnu, vandaag had ik wat tijd over op Barajas Airport om een 'uitweg' te vinden.
De luchthaven is opgedeeld in een aantal Terminals. Kom je op een andere terminal aan dan die bestemd is voor Iberia, bijv. KLM die aankomt in Terminal 1, dan volgt hieronder een 'vluchtroute'

Ga naar Terminal 2 (Spanair en Air Europa), volg daarbij P5 (parkeergarage 5)
Wanneer je Terminal 2 verlaat om de voornoemde parkeergarage in te gaan dan ligt daar een blauwe voetgangers/fietsbrug die je mooi aan de andere kant van alle snelwegen zet. Je komt dan welliswaar op, hoe kan het ook anders, weer op een parkeerplaats aan maar dan wel aan de 'goede' kant.
Je kan dan vanuit het dorp Barajas Pueblo via de Via of Calle Logrono
naar Madrid fietsen. Bert Sitters heeft in zijn reisboekjes deze weg ook al aangegeven.

Mocht je met Iberia naar Madrid vliegen, dan bestaat er een bustransfer van naar Terminal 2.

Tenslotte is de Metro ook nog een mogelijkheid maar die mijd ik zoveel mogelijk waardoor ik hierover geen zinnige informatie kan geven.

Ik hoop dat je je voordeel kunt doen met het bovenstaande.

Inderdaad lijkt me ook dat deze de beste manier is om uit het vliegveld van Madrid te komen. Wellicht nuttig toe te voegen dat de loopbrug naar parking 5 even voorbij de ingang naar de Metro begint, dus je kunt ook de Metro bordjes volgen. Je mag met fiets in de Metro alleen zaterdag en zondag.

Op mijn website www.fietseninspanje.nl staat bij de routebeschrijving van de tocht 'Hoogtepunten van Castilië' hoe je van het vliegveld van Madrid tot aan de stations van Chamartin (noord) en Atocha (zuid) kunt fietsen. En bij de tocht Madrid - Valencia hoe je Guadalajara (richting het oosten) met hulp van de stoptrein Cercanías bereikt. Altijd met Barajas pueblo en de Avenida de Logroño als eerste referentie. In dezelfde routebeschrijvingen staat ook hoe je vanaf de nieuwe Terminal 4 naar de Avenida de Logroño het best kunt fietsen.

Hee Pepper!

Tanxs voor de info...Leuke vakantie gehad?

Meld je je info a.u.b. ook even aan bij het landengedeelte spanje?
Dan wordt jouw info ook daar geplaatst door de webmasters van de WF en kunnen latere bezoekers ook nog genieten van je info.

Landeninfo vind je in de linkbovenhoek van de startpagina. Info even knippen en plakken en als reactie verzenden.

Tanxs alvast!


Blanche