Mijn Surly Ogre trekking Bike deraileur 1 x 11 (wat alles aankan ) weegt 19,kg met 29 inch wielen 2.5 inch banden die samen al dik 1.5 kg wegen, maar wel tubeless, en drie water houders en 2 side pack racks aan voorvork...
Dus dat is de basis,
mijn letterlijk Stalen Ros.
Verder met alle items op keukenweegschaal gewogen kom ik op + - 14 kg bagage uit excl water flessen.
slpzak max 1 kg
tent max 3 kg
slaapmat max 1kg
pomp/ Ketting cq banden gereedschap en tubless fluid/ smeermiddelen goed 1.3 kg
Regenkleding en ook Poncho voor nodige situatie.
verder lichtgewicht fiets kleding 4 kg max of zo ? dit even uit de natte duim.
verder kookset, fles spiritus 1.5 kg
Powerbank 0.6 kg
Zonecel oplader 300 gr 2 delig..
Met de Surly Ogre heb ik mooi frontrek en rear reck...daar 2 Ortlib tassen..2x 900 gr = 1.8 kg
Ik houd niet van die volgepropte fronttassen
Achterop nog een Ortlib zak (rond langwerpig) waterdicht opberg zak weegt 0.3 kg of zo.
Flessen water weeg ik niet omdat deze doorlopend vol of leeg zijn.
Nog een goed mes en wat keuken kruiden maar je moet niet regide willen n en werkelijk alles wegen.
Maar rond de 15 kg moet je werkelijk alles bij kunnen hebben...lijkt mij.
Eten bij hebben weegt ook weer meer of minder.
Roggebrood (goed houdbaar) weegt ook al gauw halve kg per pakje maar daar zit wel zeer veel energie in die lang vrijmaakt, ipv wit bolletje met rozijnen die weer veel lichter weegt..maar binnen 1andehalf uur klimmen er weer uit is gewerkt..
Al met al net uit Noorwegen Zweden en Denemarken...
Als gematigde fietser met conditie veel geklommen met name in Nrwegen de nodige stukken in Zweden.
Een mooie ervaring wat smaakt naar meer.
Misschien dit seizoen nog een rondje met zeker nog een kg of 2 minder...
Rene 58 j
En daarnaast heeft ieder nog zijn eigen gewicht , moet je niet wegen, gewoon meenemen...