Geïnspireerd door het andere draadje over Noorwegen ontstaat er een begin van een plan (niet voor de korte termijn) om via Noorwegen noordwaarts te fietsen en via Finland terug. Drie maanden vind ik daarbij wel weer een goed uitgangspunt. Ik hoef niet naar de noordkaap maar wil wel bovenlangs de Botnische Golf. Ik begrijp dat Lofoten min of meer een must is. Daarmee wordt de afstand mogelijk te groot. Ik zie ook een route voor me waarbij ik vanaf Trondheim naar het Noordoosten via Zweden doorsteek en globaal uitkom in Rovaniemi. Als ik zo noordelijk ga, dan moet de poolcirkel wel even aangetikt worden zou ik zeggen. Van daaruit dan weer afzakken naar het zuiden. Ik geef de voorkeur aan het fietsen van een ronde vanuit huis, eventueel gebruik makend van trein, bus of boot.
Wie heeft een dergelijke route gefietst? Zijn er gpx-tracks beschikbaar?
Een toch die zo noordelijk gaat, vraagt andere voorbereiding. Ik denk daarbij aan voeding, drinkwater, kleding, kampeerspul. Vast nog andere zaken.
Tips zijn welkom. Alternatieven ook.
Wie heeft een dergelijke route gefietst? Zijn er gpx-tracks beschikbaar?
Een toch die zo noordelijk gaat, vraagt andere voorbereiding. Ik denk daarbij aan voeding, drinkwater, kleding, kampeerspul. Vast nog andere zaken.
Tips zijn welkom. Alternatieven ook.