Additionally, paste this code immediately after the opening tag: banden - Forum Wereldfietser

banden

Ik heb al heel wat onderwerpen gelezen over banden. Ik was op zoek naar informatie over de schwalbe marathon cross. Over deze band kon in niet veel informatie vinden.

De informatie die ik vond was dat die langzamer is als de gewone marathon. Maar als ik op de website van schwalbe kijk staat bij beide 4 streepjes bij de snelheid.

Ik bezit een cross hybride waar ik lange afstanden op rij maar ook regelmatig door het bos mee ga crossen. En ik de zomer rij ik er lange afstand mee. Nu heb ik samen met mijn vriend dezelfde fiets en daar zaten een paar vage niet bekende banden onder en bij beide hebben de banden het begeven. Bij mij de wand. Bij mijn vriend doordat die door een halfafgebroken stuk fles welke omhoog stond is gereden. OK hier zal zelfd de marathon niet tegen op kunnen denk ik.

Maar mijn vraag is dus rijdt de marathon cross echt zoveel langzamer als de marathon of zijn er nog andere alternatieven.
Sjojs schreef:Maar mijn vraag is dus rijdt de marathon cross echt zoveel langzamer als de marathon of zijn er nog andere alternatieven.
Ik denk dat het verschil wel mee zal vallen. Voor jouw gebruik is het idd wel een overweging. Bedenk wel dat alle schwalbe marathons vrij stugge banden zijn die voldoende (minimaal 75% van de max druk in de achterband, afhankelijk van je eigen gewicht) opgepompt moeten worden om soepel over asfalt te rollen. Thuis kan een pomp met manometer dus geen kwaad; bij elke fietsenwinkel hebben ze tegenwoordig van die dingen. Ze kosten wat, maar je hebt er veel plezier van.
Leon