Klinkt bekend
Da's toch gewoon een Shimano naafdynamo?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dank je! Het lakwerk en de biezen zijn niet helemaal naar mijn zin, dus ik ben inderdaad eerder gestopt. Dat ga ik nog corrigeren, voor zover mogelijk zonder opnieuw te moeten beginnen. Watch this space.
Dank je! Ja, zo werkt dat toch?
Het is inderdaad een Shimano naafdynamo, de DH-C3000. Voor nog geen €100 voor de complete wielset wilde ik deze nieuwlichterij wel eens proberen.
Dit bracht me op het idee om de preload met een standaard topcap te zetten en pas na het vastzetten de topcap te vervangen voor het opzetstuk van de plug. Dit lijkt het probleem op te lossen. Gisteren een dag offroad gefietst in Zuid Limburg met behoorlijk wat afdalingen (MTB) en geen speling meer kunnen waarnemen.
Zo'n 5 á 50. Hangt er een beetje vanaf hoe je telt ...
Inderdaad, wat een mooie fiets, die Shand Bahookie fiets mag er wezen !
Twee keer fraai!
Genoeg moois te zien op de site en socials
Kinderzitje is net een week oud. Wat je zegt, (voelt) erg veilig. Zit degelijk in elkaar. Een keer of 5-6 mee gefietst en dat gaat prima. Mijn dochter (4, bijna 5) vind het onwijs leuk. Ik ook, erg gezellig zo. In de beugels fietsen kan inderdaad niet, maar dat is een van de weinige beperkingen. Ik hoop en verwacht er nog een jaar of twee plezier van te hebben.Poppink schreef: ↑di 19 jul, 2022 11:55Wat mij opvalt is dat leuke en zo te zien handige(?) kinderzitje.
Ziet er veilig uit met die voetenbeugels en de handvatten.
Ik vraag me wel af of je er echt prettig mee kunt fietsen want als je diep in de stuurbeugels gaan komt volgens mij je kin aardig in de klem te zitten met het kinderkopje van je lieven zoon of dochter.
Verkrijgbaarheid was toentertijd ook al wel een dingetje. Prijsstijging was zelfs al voor de Brexit. Ik kan me herinneren dat ik net op tijd besteld had, anders had ik 20-30% meer moeten betalen.Fedor schreef:
Twee keer fraai!
Jammer dat Shand zo lastig te verkrijgen is en sinds de Brexit een stuk duurder is geworden.
Fiets is van framebouwer Stelbel. Ook een stalen fiets. Heb eea laten aanpassen ten opzichte van de standaard configuratie, onder meer ruimte voor 38mm banden. Hele fijne fiets, comfortabel en muisstil (mede door de stille naven van Onyx)Jurr schreef: Blijft een fraaie fiets die Shand (-:
Wat is die blauwe voor frame?
Dit klopt allebei niet. Ik heb eind april een Shand Stooshie Rohloff besteld. Die is eind mei bij mij is afgeleverd. Invoerrechten waren exact €0,-. Ik vond het ook verrassend, maar het is echt zo. De regel is dat als het een product is dat grotendeels van Britse makelij is (er is geloof ik een percentage van de prijs waaraan moet worden voldaan, meer dan 60% staat me bij), er geen invoerrechten gelden. Anders wordt het gezien als een doorvoerproduct en betaal je inderdaad iets van 14% op het gehele bedrag. Shand tekent een verklaring dat dit zo is en voegt die bij de vrachtbrief.Verkrijgbaarheid was toentertijd ook al wel een dingetje. Prijsstijging was zelfs al voor de Brexit. Ik kan me herinneren dat ik net op tijd besteld had, anders had ik 20-30% meer moeten betalen.Jammer dat Shand zo lastig te verkrijgen is en sinds de Brexit een stuk duurder is geworden.