Ik wist alleen van deze Redshift Shockstop.
Geen ervaring mee.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Niet per definitie. Hoe de band is opgebouwd kan best een hoop schelen in het gewicht. Zelfs bij 1 merk en type kunnen er verschillen in zitten, waarbij soms de bredere band lichter is dan de smalle door andere keuzes die een fabrikant zelfs per bandbreedte kan maken. Best verwarrend, maar bekijk het per band.
Wel uitkijken met eventuele stuurtassen of andere bagage en/of accessoires die velen hier aan het stuur vastgemaakt hebben. Niet elk carbon stuur wordt daar blij van.Bert van Sprang schreef: ↑di 12 apr, 2022 10:14Voordat ik zou beginnen een verende voorbije zou ik eerst nadenken over een stuur met iets meer flex, bv van carbon.
Als je met 27.5 inch 584 wielen rijdt past past een 2.8 inch 70mm brede band ook. Kijk dan bijvoorbeeld eens naar een Schwalbd G-One of SuperMoto in 70-584/27.5x2.8.
Met de 44mm balhoofdbuis van een Travelmaster 3+ zou je een externe onderste balhoofdcup kunnen plaatsen en dan met een tapered geveerde gravelracer vork gaan rijden. Let dan wel goed op de inbouwhoogte van de vork en of Santos als fabrikant daar blij van wordt.Jurr schreef: ↑wo 13 apr, 2022 15:50
Misschien kun je nog een Lauf voorvork voor gravelbikes proberen in een TM3+, wel zal de stuurbuis daarvan taps toelopend tapered zijn. Een standaard TM3+ vork is dat niet, maar wellicht laat het TM3+ frame wel toe om een balhoofd te plaatsen voor een tapered vork?