Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKA] Rohloff CC DB Silver Te koop 4000km - Forum Wereldfietser

[TKA] Rohloff CC DB Silver Te koop 4000km

Te koop aangeboden: (In perfecte staat, goed ingereden 4000km, aangekocht 02/2006)
Rohloff speedhub met onderstaande opties :

SPEEDHUB 500/14 CC DB Silver Art Nr: 8020 NP: €882
Kettingspanner Art Nr: 8250 NP: €56
Asplaat CC OEM2 Art Nr: 8227 NP: €20
Remschijf 160 mm voor Shimano, Hayes, Formula, Avid Art Nr: 8281 NP:€57
Speedbone Art Nr: 8550 NP: €33
Oliewisselset Art Nr: 8410 NP: €14

Totale nieuwprijs €1062

Inclusief doos, met alle montage opties (ook de lange draaimomentsteun), extra lange kabels voor ligfiets en handleiding.

Vraagprijs : €750

Ik verkoop de Rohloff omdat ik zou willen overschakelen op een derailleur met race cassette. Ik gebruik mijn ligfiets uitsluitend voor woon werk, en dit is een vlakke weg. Ik gebruik dus enkel 9,10,11. Hiervoor is de rohloff toch wat overkill.

Is een fiets zonder versnellingen niet wat voor jou?

En die prijs? Natuurlijk is het inrijden wel wat waard, maar het moet ook nog gemonteerd worden...

Volgens mij gebruik je bij een race cassette ook maar een beperkt aantal versnellingen dus dat argument gaat in mijn ogen niet op. Dat is dan evenveel overkill als een rohloff zou ik zeggen.

marcoschriek schreef:Volgens mij gebruik je bij een race cassette ook maar een beperkt aantal versnellingen dus dat argument gaat in mijn ogen niet op. Dat is dan evenveel overkill als een rohloff zou ik zeggen.
Uiteraard zal er aan mijn bereik niets veranderen. nl. 4,74 tot 6,12. Uiteraard gebruik ik ook wel de hogere en lagere versnellingen vermits ik een brug over moet. Wat ik er niet bijvertelde is dat mijn probleem vooral zit in de verhoudingen. 13% vind ik namelijk teveel voor de weg. Voor offroad en randonneurs is dit meer geschikt denk ik. Mijn overtuiging om de Rohloff te kopen zat hem vooral in het feit dat stilstaand kan geschakeld worden. Daar ik een beginner ligfietser was, was het ook een probleem om te starten in een hogere versnelling (indien je vergeet terug te schakelen).
Met een race cassette krijg ik verhoudingen tussen de 6 a 8% en das een groot verschil , geloof me.

groeten,
Dimitri

Sterk argument Dimitri Penguin!

1-0 to the Penguin!

Pinguin schreef:
marcoschriek schreef:Volgens mij gebruik je bij een race cassette ook maar een beperkt aantal versnellingen dus dat argument gaat in mijn ogen niet op. Dat is dan evenveel overkill als een rohloff zou ik zeggen.
Uiteraard zal er aan mijn bereik niets veranderen. nl. 4,74 tot 6,12. Uiteraard gebruik ik ook wel de hogere en lagere versnellingen vermits ik een brug over moet. Wat ik er niet bijvertelde is dat mijn probleem vooral zit in de verhoudingen. 13% vind ik namelijk teveel voor de weg. Voor offroad en randonneurs is dit meer geschikt denk ik. Mijn overtuiging om de Rohloff te kopen zat hem vooral in het feit dat stilstaand kan geschakeld worden. Daar ik een beginner ligfietser was, was het ook een probleem om te starten in een hogere versnelling (indien je vergeet terug te schakelen).
Met een race cassette krijg ik verhoudingen tussen de 6 a 8% en das een groot verschil , geloof me.

groeten,
Dimitri
Je kunt natuurlijk een dubbel voorblad monteren met een verschil van 7 %, zodat je de rohloff sprongen kunt opdelen

@froggy: ik wist niet dat dit een wedstrijd was?

Ik constateer alleen een feit; dat er in een tweede stadium extra
randvoorwaarden bij komen kan ik ook niet helpen.

Marten geeft een geweldige en goedkope oplossing aan. Kun je snoepen uit 2 werelden zal ik maar zeggen.
Let er wel op dat je frame (achterpad) geschikt moet zijn om een Rohloff naaf te plaatsen.

Anders krijg je de naaf niet goed gemonteerd in je frame. :roll:

De kabelgeleiding kun je nog wel in elkaar prutesen maar de naaf moet wel vast zitten.

Zijn daar adapters voor? Ik ken wel de Rohloff naar Derrialleur (blijft een onmogelijk frans woordtdtdtd) adapter van Re-Cycle die op mijn fiets zit? :idea:

Hoi, Verkoop je de speedbone los?