Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1157 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35075 berichten
Vanuit het dal van de Adige, schat ik zo in.
Vrijwel zeker in de buurt van Massa Carrara. Maar welk bruggetje, geen idee.
In het echt ziet dat bergmassief (de Apuaanse Alpen) er heel wat meer verminkt uit dan op deze foto. Carrara is de juiste omgeving, nu nog streetviewen.
Capture.JPG
Hebbes!
Mooi, jouw beurt Poppink
Laat ik Twente maar eens een keer achter me laten.
Col in Frankrijk.jpg
Evenals de grensovergang bij Venlo is dit een plek waar de geschiedenis haar sporen heeft achtergelaten.
Er staat een groot herinneringsbeeld dat ik voor de gelegenheid bedekt heb met dennenbomen.
Best raar, een scheepswerf (witte portaalkraan) naast een scharminkelig kanaal dat niet eens bevaarbaar is....
Over de daaropvolgende nieuwe foto: ik zie (uitvergroot) drie vlaggen: Frankrijk, Europa en daarachter Oostenrijk?!? Die grenst niet aan Frankrijk....
Op Google afbeeldingen "Grensovergangen Franse Alpen" geen enkele oplossing.
De derde vlag is van de Haute Savoie.
Het was een prachtige fietstocht om daar te komen, want geen doorgaand verkeer.
Dat is het Monument national à la Résistance du plateau des Glières.

https://www.google.com/maps/place/Gli%C ... !1e4?hl=nl
Dit hier? Mémoire du Maquis - plateau des Glières

https://www.google.nl/maps/@45.9650997, ... 312!8i6656
Correct CarlW en Martin.
Carl was Martin een minuut te snel af en mag het volgende plaatje plaatsen.

The "battle of Glières" (March 1944) left 121 dead from the maquisards against almost 5000 soldiers from the Wehrmacht and the Vichy milice.

Hoe hebben jullie het gevonden?
monument de guerre + alpes + béton

Welke top?
Schermafbeelding 2022-03-15 om 12.47.21.png
Poppink schreef:
di 15 mar, 2022 14:41
Correct CarlW en Martin.
Carl was Martin een minuut te snel af en mag het volgende plaatje plaatsen.

The "battle of Glières" (March 1944) left 121 dead from the maquisards against almost 5000 soldiers from the Wehrmacht and the Vichy milice.

Hoe hebben jullie het gevonden?
Niet een minuut maar enkele seconden! Toen ik op "Verstuur" klikte, blokkeerde er een ander bericht mijn verzending. :x
Gezocht met "Lieu mémorial spécial en Haute Savoie" op Google afbeeldingen en zo gevonden. Maar ik was blijkbaar niet snel genoeg....
CarlW schreef:
di 15 mar, 2022 14:53
Welke top?
Lukt mij niet om deze te vinden maar dat komt waarschijnlijk omdat het Raad plaatje! niet (?) vanaf de fiets is genomen. :?

Misschien helpt het als je aangeeft in welk land dit is.
Ik kan de top ook niet vinden. Een skilift zo hoog op een hoge col komt niet zo veel voor, dus je zou denken dat het een piece of cake is. Maar dat valt tegen. Ik dacht gelijk aan zo'n lelijke skihelling bij Val Thorens of Solden, waar ook fietsbare tracks tot heel hoog gaan, maar daar is het dus niet.

Misschien kan Martin helpen zoeken. Die vindt alles heel makkelijk. 😉
O, dat "zwevende chalet" is een skilift.
Daar midden vooraan in de verte, dat is toch de weg naar boven (/beneden) lijkt me?

Verder vind ik het gesteente wat wonderlijk. Is het een vulkaan?
Niet met de fiets? Dat is een grapje neem ik aan. Het is geen vulkaan, de berg ligt grosso modo op 3000km (fietsen) van Brussel.
Dan fiets je wel om. Met de auto is het namelijk 2170 km vanaf Den Bosch.

https://maps.app.goo.gl/bbJgKtNaEQ3DJtXk9
Wel, niet langs de autoweg en hier en daar een bergje meepikken... Maar ok, zal wat minder zijn dan 3000.
Willems beurt.