Additionally, paste this code immediately after the opening tag: St Jacobs route deel III - Forum Wereldfietser

St Jacobs route deel III

Wij willen in augustus de ST Jacobs route deel III gaan fietsen en hebben 2 weken de tijd. Wie heeft ervaring met deze route? Met name qua timing, het weer in augustus en de drukte. Verder lazen we dat er ook een alternatieve route terug is. Is deze ook heen te fietsen en misschien meer de moeite waard?

We horen het graag!

Ans en Margreet.

Hoi Ans en Margreet,

Afgelopen jaar (aug.-sept) heb ik het laaste stuk ST Jacobs route gevolgd. Ik ben begonnen in St. Jean pied de port en zo'n 12 dagen later was ik in Santiago.
Ik had onderweg alle dagen zon en de warmte viel me mee, al was het soms wel rond de 30-35 graden. Veel blijven drinken en evt. 's middags een paar uur uit de zon blijven. De drukte viel me ook mee, heb maar één keer meegemaakt dat er een refugio vol was, en er waren in die plaats twee, dus in de andere overnacht. Ik weet niet of jullie begin of eind augustus gaan, misschien maakt dat nog verschil.
Weet niet of de terugroute mooier is dan heen.

Veel plezier op jullie reis!

roosje

Hoi,
zowel de gewone route gefiets, als de alternatieve terug (van Santiago naar Bilbao). De alternatieve is erg mooi.......maar voor het echt Santiago-gevoel (wandelaars, refugio's, historiche plekken), wat het juist apart maakt, zou ik zeker de traditionele doen.
Wij waren er in de zomer.....maar in Galicie veel wind en kou gehad