Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als iemand zo'n freewheel koopt om een kleiner klimverzet te hebben kan het toch geen kwaad om te weten dat het niet per definitie werkt?
Dat probleem kan je eenvoudig uit de weg gaan met een Shimano
O die manier.
Niet meer. Ik weet niet of de cassette exact zoals je zegt bestond, maar er waren diverse best aantrekkelijke cassettes in 7 speed die er nu niet meer zijn. Uitverkocht of tactisch uitgefaseerd weet ik niet. Je kunt het internet nog eens afspeuren.
Klusje voor Pastoor Bob.DaVinci schreef: ↑zo 09 jan, 2022 23:39Voor een oude fiets ben ik op zoek naar een nieuw freewheel met 7 kransjes.
Ik vind alleen de spatiëring van de 7-speed freewheels een beetje vreemd.
Bij Shimano kom je dan op 14-16-18-20-22-24-28 of 14-16-18-20-22-24-34 tandjes, zoals bij het levensloopbestendige freewheel van non-fixie. Bij de eerste heb je er overal 2 tandjes tussen, alleen tussen de laatste kransjes heb je 4 tanden verschil tussen 24 naar 28. En bij de andere ook eerst 2 tanden verschil en dan op het eind ineens de sprong van 24 naar 34. Dat heet dan Mega-Range.
Bij de 6-speed freewheels heb je de kransjes 14-16-18-21-24-28, eerst 2 tanden verschil, dan 3 en op het eind 4.
Een mooie 7-speed zou dan zijn 14-16-18-21-24-28-32. Maar ja, die levert Shimano niet.
Of je kransjes van de 6 en 7-speed kunt combineren en dan zelf een freewheel kunt samenstellen weet ik niet.