hi,
je hebt waarschijnlijkt een truvativ cassette met powerglide II..
zover ik kan zien passen de truvativ en shimano cassettes beide op dezelfde freewheel body.
Bas
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:SRAM (Sachs) en Shimanocassettes kun je door elkaar gebruiken. En dat komt goed uit, want SRAM maakt een paar die Shimano niet heeft en omgekeerdTorching Vark schreef:Een beetje een basic vraag, krijg echter moeilijk uitsluitsel:
Op mijn Cannondale Omega achternaaf zit nu een sram cassette. Ben ik daarmee gebonden aan sram cassettes? (Reden vraag: kan goedkoop aan een Shimano XT cassette komen)
Kan iemand me dit vertellen
't Is een SRAM PG-570 met Powerglide.B@se schreef:je hebt waarschijnlijkt een truvativ cassette met powerglide II..
Dank m-engineering, dat komt goed uitm-gineering schreef:SRAM (Sachs) en Shimanocassettes kun je door elkaar gebruiken. En dat komt goed uit, want SRAM maakt een paar die Shimano niet heeft en omgekeerd
Sachs was altijd slijtvaster dan Shimano, maar ik geloof dat Sram Shimano nu bijgehaald heeft.Torching Vark schreef:'t Is een SRAM PG-570 met Powerglide.B@se schreef:je hebt waarschijnlijkt een truvativ cassette met powerglide II..
Dank m-engineering, dat komt goed uitm-gineering schreef:SRAM (Sachs) en Shimanocassettes kun je door elkaar gebruiken. En dat komt goed uit, want SRAM maakt een paar die Shimano niet heeft en omgekeerd, vond het al aprt dat. En je hebt gelijk met die verzetten. Ik kan aan een XT met op 't eind 26-30-34 komen, huidig is 24-28-34. Loopt als een trein, maar iets kleinere verschillen op het eind lijkt me wel lekker.
Kun je me ook een kort inzicht geven in de verschillen zoals jij (en anderen) die kent/ervaart? Ik nam aan dat de 570 vergelijkbaar is met LX qua schakelgemak, slijtage en gewicht. Ik zie dat de Shimano iets lichter is, maar verder: klopt dit vergelijk een beetje? En hoe is het vergelijk met de XT (CS-M760) cassette.
HG 70 is prima, En op het gewicht moet je je niet blindstaren. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die met de ogen dicht het verschil in gewicht kan voelen tussen een Titanium dura-ace en een HG70. (portomonnaie is een ander verhaalB@se schreef:Hi Marten,
wat denk je dan van de cassettes van BBB, van wat ik gehoord heb zijn deze een stuk sterker/ slijt vaster maar ook 2maal zo zwaar...
Maar uit een stuk... denk je dan hg50 / hg70?
Bas