- Ik ben 159cm lang, mogelijk in de loop der jaren iets gekrompen
tndmbkr schreef:
TS is dit topic gestart met de mededeling dat het frame krom is.
Hoe komt een frame krom?
Ik heb zelf eens een Vittorio gehad.
En die fiets was vanaf het begin krom.
De spades van voor- en achtervork waren niet precies even lang.
Daar was maar een oplossing voor: een nieuw frame.
- ik weet niet of het frame altijd al krom is geweest maar weet wel dat op de laatste fietsvakantie, ca 3 jaar terug, het wiel 1x tussen perron en trein kwam, tijdens overstappen.
Was ook niet helemaal tevreden met de aflevering van de fiets. Heb er nog het een en ander aan moeten aanpassen.
- ik zit goed op de fiets hij heeft een bovenbuis van 45 cm en dat is te kort, met de lengte van de voorbouw van de stuurpen er bij kom ik op 51 cm. Een bovenbuis van 51 of 53 cm kan wel maar dan moet het stuur wel direct op de voorvork zitten.
-Met dit kleine frame heb ik offraod met bagage nog controle over de fiets en met een 28 inch heb ik altijd het idee dat de fiets controle over mij had.
-"
hoogframe schreef:
Feit dat je tegenwoordig bij de meeste merken 45cm damesfietsen kan krijgen is eigenlijk best verassend"
Ja en helaas is vaak de lengte van de bovenbuis niet of nauwelijks aangepast. Laat staan de hoogte van de balhoofdbuis en het stuur.
-Santos travel master 2.6 ga ik misschien binnenkort een keer proef rijden. als eerder op een santos gezeten vond hem toen te lang.
- op maat laten maken bij snel is een optie, en gezien de bereikbaarheid van uit Laren met OV of fiets ook de eerste keus als het een maat frame word.
- Breede banden is voor mij een must omdat ik meer off road rijd.
Dit is mijn Ebike en die vind ik te groot om lange afstanden te rijden.
https://ebikesbrabant.nl/product/kali/
Dit is puur een werk fiets helaas noodzakelijk om als verzorgende in de wijk te kunnen blijven werken. En een van de weinige fietsen waar bij ik niet het gevoel had dat ik mijn armen in de lucht moest steken als ik naast de fiets stond. Wel een ander stuurpen zonder voorbouw opgezet, om de fiets korter te maken en zo minder last van een stijve nek en migraine te hebben