Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike & Trekking Magazine. - Forum Wereldfietser

Bike & Trekking Magazine.

Wat vind jij van het nieuwe fiets reis /vakantie tijdschrift Bike & Trekking Magazine???

Peiling eindigde op vr 04 mei, 2007 23:01

Te veel reclame
25%
1
Mooi al die kleurige foto's
50%
2
Weinig fietsverhalen
25%
1
Goede technische tips
Geen stemmen
0
Een leuk abonement in plaats van de wereldfietser
Geen stemmen
0

Wat vind jij van het nieuwe fiets reis /vakantie tijdschrift Bike & Trekking Magazine???

* Te veel reclame
* Mooi al die kleurige foto's
* Weinig fietsverhalen
* Goede technische tips
* Een leuk abonement in plaats van de wereldfietser

http://fietsen.web-log.nl/fietsen/2007/ ... sblad.html

Nog geen eigen website gevonden iig.

Outdoor Magazine vond ik niet veel aan, is dit vergelijkbaar?

Ik vond beide bladen erg weinig kritisch en een doorgeefluik van de industrie. Producten werden niet echt getest. Er werd eigenlijk voornamelijk vermeld welke nieuwe outdoor producten er op de markt zijn verschenen. Bovendien vond ik het Bike & Trekking Magazine erg MTB-georienteerd (en ik heb een hekel aan MTB's). De prijs van 2 euro was wel oke :D, maar dat was vast een introductie prijs. :(

Fedor schreef:http://fietsen.web-log.nl/fietsen/2007/ ... sblad.html

Nog geen eigen website gevonden iig.

Outdoor Magazine vond ik niet veel aan, is dit vergelijkbaar?
Ik meen dat Bike & Trekking een zusteruitgave is van Outdoor magazine.
Naar mijn idee is het een leuk tijdschrift. Het is geen Wereldfietser, gelukkig niet! Wel is het voor mij voldoende om de Op Pad op te zeggen en dit tijdschrift een tijdje in de gaten te houden.

Groeten, John.

In sommige buitensportwinkels (zoals bij de VF te A) kun je een gratis jaarabonnement krijgen op Bike & Trekkingmagazine als je iets van een adverteerder aanschaft. Zonder verplichtingen.
Het eerste nummer van Bike & Trekkingmagazine is vorig jaar als bijlage bij Outdoor Magazine verschenen. Hoofdredacteur Timo de Boer is een echte wereldfietser en een begenadigd fotograaf. Het tijdschrift neigt een beetje naar een mountainbiketijdschrift, maar alle lof voor het initiatief.
En inderdaad John, misschien een mooi alternatief voor ons verenigingstijdschrift (en deze is nog in kleur ook!). En wie was die knappe dame die ik op een zwart-wit foto zag staan? :lol:

Eric Schuijt schreef:En inderdaad John, misschien een mooi alternatief voor ons verenigingstijdschrift (en deze is nog in kleur ook!).
Lijkt me een beter alternatief voor Op Pad i.p.v. ons tijdschrift. Zoals je weet is de wereldfietser een vereeniging en geen blad. Wel hoop ik dat de Bike & Trekking onze redactie wakker schud en een verbeteringslag doorvoert.

Groet, John.

Hoe kan ik aan een (proef)nummer komen?

Ik heb het nog niet bekeken eigenlijk, ik lees Op Weg.

Bij de plaatselijke Primera ligt hij iig niet :(

Sowieso weinig fietsbladen, vnl. voor mountainbikes en een paar racers.

Quirien schreef:Hoe kan ik aan een (proef)nummer komen?
Ik heb een exemplaar meegenomen van de fiets- en wandelbeurs. Er zit wel een bon in voor een abonnement (15 euro voor 4 nummers), maar geen optie voor een proef abonnement. Ook op de internet pagina van de uitgever wordt niets vermeld over dit nieuwe blad.

Je mag mijn exemplaar wel hebben, ik doe er niets meer mee.
Stuur dan een pb met je adres, of ik kan het meenemen met het hemelvaartweekend (mocht je daar ook naar toe gaan).

Michiel
Schlauch schreef:Laat dan maar eens weten in een paar zinnen wat er aan Op Pad verbeterd zou moeten worden. :D
Wat me aan de Op Pad stoort is de vanzelfsprekendheid waarmee dure dingen worden gepresenteerd. Je kunt tegenwoordig echt niet meer zonder voor bijna 1000 euro aan kleren aan je lijf en nog zo´n set in je tas. Als er zoiets als een zakje gepresenteerd wordt waarin een mobieltje past kost dat 19,95. Doei!
Ze presenteren wat de markt biedt, niet wat de klant bij nader inzien zou willen. Zouden ze dat van Gazelle afgekeken hebben?
Leon

Hi,

ik ken beide tijdschriften, het vergelijk tussen oppad een b&t gaat op voor de globale inhoud, zit een vergelijkbare opbouw in.

Zelf ben ik van mening dat oppad meer is afgegleden naar het nivo van bv b&t, bij deze nieuwkomer zie je tenminste dat het een boel reclame is en zit er redelijk eerlijke en platte info in. Bij oppad is het momenteel zo dat ze zelfs voor een simpel testje (zie bv de zonnebrillen) niet eens de prijzen goed hebben en met de specs zitten ze er ook naast.... en dat voor reeds bestaande modellen. De leukste stukjes waren in nr2 zelfs van externe auteurs die we hier ook kennen.

Voor mij is Oppad verworden tot een erg luxe reclame folder... das wel erg jammer.

Bas

Hi,

heb laatst eens voor de grap een oppad gepakt van een jaar of vijf geleden en een van dit jaar.... deze met elkaar vergeleken, je kunt wel zeggen dat "outdoor" een hype is maar dan nog. Persoonlijk vind ik het blad echt heel hart afgezakt in kwaliteit, zeker als ik deze vergelijk met de limits of WF...

Bas

Ik heb het blad vandaag gekocht en gelezen, maar spreekt me niet echt aan.

Leuke stukken over reisbestemmingen, maar vnl. voor mountainbikers. Beschrijvingen van fietsen (Gazelle Carbon) leverde alleen maar positieve punten op, is gewoon een kopie van een advertentie terwijl men pretendeert een fiets te beschrijven. Nergens iets negatiefs over producten te vinden.

Redactioneel is het ook niet OK, te veel taal- en schrijffouten. Met als summum de zin "Marco verzorgd ook lezing." 2 fouten in een zin van 4 woorden, een eindredacteur moet zo iets afvangen.

Schlauch schreef:
Fedor schreef: te veel taal- en schrijffouten.
Gelukkig is dat bij mei-i, en in de rest van dit forum, niet het geval.
Nee soms maak ik de zin wat eenvoudiger omdat ik er te lang over moet nadenken hoe ik een woord moet spellen.
Ik vind dat dat bij een (commercieel) blad toch anders ligt, dat moet gewoon goed zijn.

Hoi Schlaugh,

wat er aan -in een paar zinnen- aan Op Pad verandert moet worden?

1. 3 woorden: Een eerlijke fietstest! De laatste fietstest 'won' Santos omdat twee Santos gesponsorde fietsers hun merk op 1 zette. Absoluut een journalistieke doodzonde en weinig integer. En dan ook nog eens een test op een zondagmiddag. Nee, dan deed de ANWB dat beter toen ik vroeger voor Op Pad testte. Gewoon zes dagen lang, iedere dag op een andere fiets rijden.
2. 1 woord: Beperking: Niet van iedere buitensport proberen een graantje mee te pikken. Gewoon fietsen en wandelen. En niet raften, bungeejumpen, wildwaterkanoeën enzovoort erbij nemen.

Ik begin het tijdschrift Fiets steeds meer ter waarderen, die geven eerlijk hun mening. En ja dat schort bij B&T nu nog aan.

Persoonlijk vind ik dat een nieuw tijdschrift als B & T niet op ieder punt zo zwaar moet worden gewogen.

Het Gazelle verhaal is inderdaad niet echt kosher. Ook de artikelen over Alpen bestemmingen leken zo uit de folders van de Oostenrijkse VVV gekopieerd.
Maar dit tijdschrift is nieuw. Ook de WF heeft niet in één jaargang bereikt waar we nu staan.
Dus ik kijk graag aan hoe dit tijdschrift zich ontwikkeld.

Groeten, John.

Mijn antwoord zit niet bij de vier mogelijkheden die voorgelegd worden bij de poll.
Ik vind het blad te oppervlakkig en te rommelig. Fotografie is prima.

johntelleman schreef:Het Gazelle verhaal is inderdaad niet echt kosher. Ook de artikelen over Alpen bestemmingen leken zo uit de folders van de Oostenrijkse VVV gekopieerd.
Maar dit tijdschrift is nieuw. Ook de WF heeft niet in één jaargang bereikt waar we nu staan.
Dus ik kijk graag aan hoe dit tijdschrift zich ontwikkeld.
Het Gazelle verhaal lijkt een kopie van een advertentiefolder (louter positieve dingen bla bla bla bling bling) maar dat wordt niet vermeld. Als ik zo iets wil lezen haal ik wel een (gratis) folder.

Volgende maand: Schijfremmen want velgremmen hebben echt hun langste tijd gehad. Huh?!?!? Misschien voor mountainbikes maar zeker niet voor trekkingfietsen (lees de verhalen op dit forum maar). Nogal eenzijdig geöriënteerd zo...

Ook bij de "testen" louter positief. Zou wel héél toevallig wezen.

Vakantieverhalen zijn vrijwel gekoppeld aan de advertenties van een bepaald gebied. Niet echt onafhankelijk zo...

Maar ja: volgende maand ook een verhaal over de IDWorks Off Rohler, daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar ;) Al ben ik bang dat dat net zo'n verhaal als met die Gazelle wordt.

Foto's zijn idd wel leuk overigens.

Ik heb deze link met deze discussie naar de redactie van Bike&Trekking gestuurd. Opbouwende kritiek is denk ik altijd goed en daar kan dit blad, en/of andere bladen, alleen maar beter van worden. Ik denk dat sommige van de punten die jullie hebben genoemd wel hout snijden en in sommige punten kan ik mij weer wat minder in vinden. Maar net als John geef ik elk nieuw (fiets)blad wel even de ruimte en de tijd om zich goed te ontwikkelen.

In ieder geval zit in het komende blad een rij-impressie (let op: géén testverslag, een echte test wordt nog maar heel weinig gedaan door de bladen) mét daarin óók minder goede punten van het artikel genoemd. Ook het fotomateriaal komt meer en meer van Nederlandse fotografen evenals de reisverslagen.
Voor mijzelf betreft: ik houd het blad goed in de gaten en ben heel benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
In zijn algemeenheid gezegd vind ik het alleen maar goed als meer uitgeverijen zich begeven op de fiets/buitensportmarkt. De consument bepaald uiteindelijk wel wat er over blijft.

Groet,
Marco