Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Balhoofdbout vast - Forum Wereldfietser

Balhoofdbout vast

Hoi,
De bout aan de bovenzijde van mijn A-head balhoofd zit muurvast, heb de beide boutjes op de zijkant al losgedraaid. Heb een conventioneel balhoofd en een A-headadapter. Het kan zijn dat ik het nu allemaal een beetje door elkaar gooi, maar dan hoor ik het wel.
Greetz

Hoi Woutre,

Is dit een mededeling, of heb je een vraag? :D

Die ahead adapter, zit die met een wig in de vork? en kun je de bout dan niet draaien, of de wig niet naar beneden slaan?

Als ik het goed lees heb je dus een ahead adapter gemonteerd, daarop een aheadset stem/ voorbouw. Deze laatste heb je nu dus losgedraaid, en wil je ook de ahead adapter losmaken...

Misschien proberen de voorbouw van de adapter te halen? Geen idee wat voor balhoofdkapje op een degelijke adapter zit, dus zelf even kijken hoe en wat.

Maar er zit in het geheel geen beweging in de bout van de adapter? Beetje "kruipolie" wil misschien helpen of een klap met de hamer. Ben bang dat je de adapter een beetje te strak hebt aangedraaid....

Succes

Bas

B@se schreef:Als ik het goed lees heb je dus een ahead adapter gemonteerd, daarop een aheadset stem/ voorbouw. Deze laatste heb je nu dus losgedraaid, en wil je ook de ahead adapter losmaken...

Misschien proberen de voorbouw van de adapter te halen? Geen idee wat voor balhoofdkapje op een degelijke adapter zit, dus zelf even kijken hoe en wat.

Maar er zit in het geheel geen beweging in de bout van de adapter? Beetje "kruipolie" wil misschien helpen of een klap met de hamer. Ben bang dat je de adapter een beetje te strak hebt aangedraaid....

Succes

Bas
Dit of de bout is gecorrodeerd in de wig, waardoor hij niet meer los wil. Over het algemeen draai je deze bouten niet moeilijk los.

Heb het hele zaakje vorig jaar later fixen door de fietsenmaker, maar is er in de afstelbout geen beweging te krijgen. Maar foto bij doen, misschien duidelijker :D

[img][img]http://img144.imageshack.us/img144/6328/dscf2488xp4.jpg[/img][/img]

Misschien wat zwaarder gereedschap gebruiken? :roll:

Zo aan de maat van de inbussleutel te zien lijkt dit niet een afstelboutje van de Aheadset, maar de ouderwetse conusbout van het traditionele balhoofdstel; klopt dat? Trek je wel hard genoeg? Misschien durf je met je tooltje niet echt te trekken? Al kruipolie gebruikt?
Leon

Opgelost . Vond m'n busje WD40 weer terug. Echt heilig spul. Maar durfde idd ook niet echt hard te trekken. Was bang om iets te slopen, dus denk vraag eerst ff info.
Maar iig bedankt.

Mooi,

dacht al zoiets...

Bas