Jurr schreef: ↑za 03 jul, 2021 22:30
PhilipBe schreef: ↑za 03 jul, 2021 21:54
Op de schuine buis kun je best wel grote dingen kwijt....
Heb recent een stackrack van BBB gekocht en steek daar mijn slaapmatje in.
*foto
Ondanks dat het volumineus is, 4Liter volgens de spec (
https://bbbcycling.com/be_nl/bsb-145-stackpack) , botst ik er niet tegenaan,
(wel op de staande buis, daar is het in de hoogte iets te breed, botst ertegen met mijn bovenbenen)
Zou je de laatste ruimte in de driehoek niet ook op willen vullen als bagageruimte door een volledige frametas te gebruiken?
PhilipBe schreef: ↑za 03 jul, 2021 21:54
Daardoor mijn vraagje, Lukt het iemand twee drinkbussen naast elkaar op de staande buis?
Lukken zal het ongetwijfeld. De vraag lijkt me of je cranks er langs komen in de draaibeweging. Met een fatbike met 100mm bottom bracket zou dat wel kunnen lukken. Misschien dat het met een Pinion P-serie ook nog lukt. Maar of je het ook haalt met een regulier 68mm of 73mm bottom bracket hangt misschien nog wel af van de trapasbreedte?
En of het schroefdraad van de bidonhouder boutjes daar op de lange termijn blij van wordt? Met goede wegen lijkt me dat niet zo'n probleem, maar met maandenlang slecht wegdek...?
Heb nu 2 achtertassen van zo'n 20 liter en de tent gaat op de achterdrager, kan ik wel wat schuiven naar een volledige frametas maar wat win ik daar mee? Het volume van de achtertassen blijf ik nodig hebben.
Heb wel al gezocht naar een halve frametas in de plaats van de verschillende kleine tasjes (vroeger hing er ook nog een stuurtas). Bij mijn framemaat past bv de middelgrote van AGU maar daar krijg ik dan mijn tentstokken net niet in, de rits gaat niet ver genoeg open.... Anders had ik die gekocht.
trapasbreedte, net even gemeten, boven de voor derailleur heb ik zo'n dikke 13 cm vrije ruimte.
(fiets heeft drie voorbladen, pedalen staan wel ver uit elkaar, bij mijn stadsfiets is dit enkel 12 cm)
Dank voor je bezorgdheid, al wat slecht wegdek en sukkelbaantjes gedaan...
Mijn limiet ligt een stuk lager dan die van het stalen frame....