willem.m schreef: ↑do 17 jun, 2021 09:23
Ik kan me voorstellen dat de regels strikt(er) worden gehandhaafd bij grenspassages als het om vliegen, veren en treinen gaat. Als je gewoon de grens over gaat fietsen en zelfs als je met de auto naar je fietsgebied rijdt, dan vermoed ik dat er niet overal mannetjes staan om te gaan controleren (behalve dan misschien in landen als Noorwegen, China of Noord-Korea). Dit even los van wat de regels zijn en dat iedereen wordt geacht zich daaraan te houden.
Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen om de gevolgen van de vaccinatie op het fietsen zelf. Men zegt dat je daardoor magnetisch wordt, en ik ben er nog niet uit of dat handig is
Ik verwacht ook niet dat er om de paar km, of aan de grenzen mannetjes staan die de certificaten controleren, maar de vraag is altijd... wat als....
Die hele onzekerheid heeft mij toch belet om vluchten te boeken. Als je je 48h op voorhand moet laten testen, en je hebt je resultaat niet snel genoeg (er wordt al voorstpeld dat de testcentra het niet gaan aan kunnen), dan vertrek je met een pak stress.
Als je dan nog eens een dag moet zitten schimmelen in een hotel (Ijsland bv) om te wachten op je resultaat, dan is het hele doel van vakantie (ontstressen, leuke tijd, etc) al helemaal om zeep.
Dus wij hebben besloten om in België te blijven tot we allebei onze 2 dosissen hebben gehad en er geen testen meer nodig zijn.
Maar ik verwacht dat de regels nog wat aangepast worden als de cijfers verder blijven dalen.