Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cup vast aan trapas - Forum Wereldfietser

Cup vast aan trapas

Hoi
Zojuist mijn bracket uit elkaar gehaald, maar nu zit mijn rechtercup vast aan mijn trapas. Nu heb ik nog niet echt geweld gebruikt om hem los te krijgen, maar heeft iemand een idee hoe?
Greetz

Hi Wouter,

om een degelijk antwoord te geven zou een beetje meer info geen kwaad kunnen...

Bv wat voor cranks heb je? Heb je een intern lager systeem (4-kant of splined) of heb je een systeem waarbij de externe lagers aan een zijde aan de cranck/ doorlopen as vastzit?

Bas

Het gaat helaas (had ik er maar zoeen) niet om een crankstel van jouw afbeelding, maar om een 4-kantige Veloce trapas en ook een Veloce crankstel.
Heb de trapas al uit het huis gehaald, dit was geen probleem. Ook de linkercup verwijderen was geen probleem, maar nu heb ik de trapas losliggen met de rechtercup eraan vast.

Aha, vierkant...

je hebt dus eerst de crancks verwijdert, vervolgens de linker bracket cup verwijdert en vervolgens de as uit het bb gedraaid...

de rechter cup zit vast aan de rest van je as, dat is normaal...

Afbeelding

zoiets heb je nu dus?

Dit is wel een splined model.

Bas

B@se schreef:Aha, vierkant...

je hebt dus eerst de crancks verwijdert, vervolgens de linker bracket cup verwijdert en vervolgens de as uit het bb gedraaid...

de rechter cup zit vast aan de rest van je as, dat is normaal...

Afbeelding

zoiets heb je nu dus?

Dit is wel een splined model.

Bas
heb maar ff een foto gemaakt, praat iets makkelijker. bedankt voor je
snelle reactie

Afbeelding

Woutre schreef: heb maar ff een foto gemaakt, praat iets makkelijker. bedankt voor je
snelle reactie

[img][img]http://img442.imageshack.us/img442/1014/dscf2433qt2.jpg[/img]
Wat is het probleem nu? Je kunt met een nylon hamer de as met lagers en afstandshouder uit de andere cup slaan, maar verder kom je (zinvol) toch niet.

Als de lagers niet goed meer zijn koop je een compleet nieuwe cartridge

m-gineering schreef:
Woutre schreef: heb maar ff een foto gemaakt, praat iets makkelijker. bedankt voor je
snelle reactie

Wat is het probleem nu? Je kunt met een nylon hamer de as met lagers en afstandshouder uit de andere cup slaan, maar verder kom je (zinvol) toch niet.

Als de lagers niet goed meer zijn koop je een compleet nieuwe cartridge
Is die rechtercup een vast gegeven dan?

Dacht dat beide cups los van de trapas zaten, maar nu snap ik het.
Bedankt