Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achternaaf/cassettebody afstellen - Forum Wereldfietser

Achternaaf/cassettebody afstellen

Hoi,
Net mijn achterwiel geheel gereinigd en gesmeerd, maar na montage van alles klopt er niks meer van de afstelling achter. Ik kan nu te ver doorschakelen, waardoor ik de ketting tussen cassette en de pat. Ook moet ik 2x shiften om een tandje hoger te komen. Het aantal opvulringen klopt nog. Kan het kloppen dat ik mijn naaf nu opnieuw moet centreren? En zo ja kan dit met een millimeter of moet ik dan toch een wielrichter kopen.
Greetz
Woutre schreef:Hoi,
Net mijn achterwiel geheel gereinigd en gesmeerd, maar na montage van alles klopt er niks meer van de afstelling achter. Ik kan nu te ver doorschakelen, waardoor ik de ketting tussen cassette en de pat. Ook moet ik 2x shiften om een tandje hoger te komen. Het aantal opvulringen klopt nog. Kan het kloppen dat ik mijn naaf nu opnieuw moet centreren? En zo ja kan dit met een millimeter of moet ik dan toch een wielrichter kopen.
Greetz
Dan heb je het kennelijk niet goed gedaan :D

Even terug naar de basis. Het was goed. Je hebt de naaf uit elkaar getrokken en weer in elkaar gezet. Heb je ook aan de spaken gezeten? Nee? Blijf er dan vanaf want slecht werk corrigeren door nog meer overhoop te halen schiet niet op.

Het lijkt me een stuk waarschijnlijker dat je rechts nu meer ringetjes hebt gemonteerd als eerst. Je moet de naaf dus weer uit elkaar halen en dat herstellen. DAn zal de cassette weer op de juiste plek to de pad zitten en is ook het schakelen weer origineel. Of heb je het derailleurkabeltje ook los gehad?

Ben ook bang dat ik iets niet helemaal goed heb gedaan :wink:
Heb niet aan de spaken gezeten, verder heb ik de ringetjes voor de rechter- en linkerkant nauwkeurig uit elkaar gehaald. Heb echter niet precies gemerkt of genoteerd hoe ver beide kanten van het uiteinde van de naaf af zaten.