We gaan deze zomer kamperen op een plaats zonder elektriciteitsvoorziening. Het zou ideaal zijn om onze apparaten (telefoon, lichten, speakers,...) op te laden via de accu van mijn vrouw haar fiets (Bosch Powerpack), maar ik heb nergens een apparaat gevonden waarmee dat kan (Google search). Dit lijkt me toch geen rocket science, terwijl er waarschijnlijk duizenden mensen wachten op dergelijke functionaliteit. Haar fiets kunnen we opladen aan een oplaadpunt, maar daar ga ik geen apparaten of een powerbank onbewaakt achterlaten.
Afgelopen winter uitgezocht voor kennis met ebike met Bosch motor. Op het display is een USB-uitgang, verborgen achter beschermingsdopje.
Met speciaal kabeltje, via Mantel online verkrijgbaar, zou je je apparatuur moeten kunnen opladen, zonder omvormer (zover ik begreep); anders zal je er nog een omvormer tussen moeten plaatsen, verbaast mij anders ook hogelijk dat dat niet heel simpel opgelost is. Stroom is 'aan boord', gelijkrichter is electronisch gezien simpel...
Ben benieuwd naar reakties hierop
gr. Rickie