Additionally, paste this code immediately after the opening tag: LIDL fietstassen - Forum Wereldfietser

LIDL fietstassen

Wie heeft er ervaring met die LIDL fietstassen. Ik heb deze een beetje bestudeerd, maar ik vind die haken niet zo sterk, maar vroeg mij af of iemand misschien weet of je er andere haken in kan doen, Misschien wel een stalen haak of misschien wel ortlieb of vaude haken.

Mario

Bedoel je misschien de LIDL?

ja

Heb de titel (+ tekst) dan maar ff gewijzigd :)

Ik heb een fietsvakantie gedaan van 3 weken door Nederland met de Lidl tassen van 2 jaar terug. Ik verwacht dat dit model gelijk is aan het model wat nu verkocht wordt. Op zich waren de haken slap maar hebben we hier geen problemen mee gehad. Wat me wel zorgen baarde waren de schroeven die gebruikt waren om de rails (waar de haken ingeschoven worden) vast te zetten. De moertjes zijn namelijk van plastic en de schroefjes zijn houtdraad schroeven. Op een gegeven moment vallen de moertjes van de schroeven af... vervangen door slotboutjes met zelfborgende moeren eventueel.
Afbeelding
Een voorzorgsmaatregel van mij om de haken te ontzien was om de riempjes die haaks op de opening staan elke keer door mijn bagagedrager te halen om zo de tas dichter tegen de fiets aan te kunnen trekken (geen idee of dat dit eigenlijk ook de bedoeling van deze riempjes is?) Ik had overigens trekbandjes bij, voor als de haken het zouden begeven :lol:

Bij een volgende fietsvakantie denk ik dat ik de haken vervang door (zelfgemaakte) stalen haken die ik in de rails die op de tas zitten schuif.

Mijn vrouw gebruikte deze tassen tot vorig jaar. De haken buigen langzaam naar buiten uit waardoor de tassen bij een hobbelig wegdek van de drager vielen. Verder is er niets aan de tassen aan te merken; lekker groot en het materiaal is redelijk duurzaam (voor deze prijs). Ik heb ook eerst geexperimenteerd met andere haken, tot we een goede aanbieding voor Ortliebs zagen. Optie zou kunnen zijn om de rails van Vaude of Ortlieb (de los verkrijgbaar zijn) op deze tassen te monteren. Maar of dan je op termijn goedkoper uit bent ?...

Groeten,
Nico

Hi,
zelf ook ervaring met tassen van de LIDL.....

beter investeren in betere tassen denk ik.

Bij ons brak een van de railsjes van de ophanging, gelukkig was dit op fiets afstand van een outdoor toko waar we dus alsnog een setje ortliebs aan hebben geschaft.

Als je toch voor de lidl tassen gaat, vervang gelijk eerste de boutjes en steek er een extra plaatje aan de binnenzeide in.

De tassen worden na een aantal aanpassingen nog wel gebruikt btw....

Bas