Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mountainbike - Forum Wereldfietser

Mountainbike

Hallo,

Ik wil een mountainbike aanschaffen om te beginnen...

Is er veel verschil tussen altus en alivio ?

het gaat om deze fiets:

De Agece Cordoba heeft de volgende kenmerken.

Aluminium frame 20 en 22 inch.

Zoom 560 Tracker verende voorvork.

Shimano Altus 21 versnellingen.

Shimano Altus achter deraileur.

Aluminium v brakes.

Ahead balhoofd.

Zwarte profielvelgen en spaken.

http://www.belkumbikes.nl/easyshopmaker/e15_11.jpg

Goed om mee te beginnen ? of een miskoop...

groeten Sjoerd

Wat wil je er mee gaan doen? Ik zou minimum een Deore groep verkiezen. Hoeveel wil je spenderen en wat kost deze fiets?

Kost 250 euro..gewoon een beetje mee door t bos knallen en van A naar B fietsen.
sjoerdw schreef: Ik wil een mountainbike aanschaffen om te beginnen...
Je zit op het verkeerde forum. Je kunt beter eerst eens kijken op mountainbike.nl (bijvoorbeeld: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=29213)

veel succes,

Sjirk
sjoerdw schreef:Hallo,

Ik wil een mountainbike aanschaffen om te beginnen...

Is er veel verschil tussen altus en alivio ?
Momenteel weinig verschil. Let er wel op dat Altus etc op meer slaat dan alleen de achterderailleur. Op goedkope fietsen zie je vaak dat er nog goedkopere remmen en crankstel zijn gemonteerd. En de ketting zal na 300 km al wel rot zijn ;)
En ik zou graag extra betalen voor een niet verende vork :D

Ik kan me niet voorstellen dat een fiets van 250€ kwaliteit is. Ik denk dat je voor een degelijke fiets minstens een Deore groep moet hebben, en dan kom je al gauw aan een prijs van minstens 700 €.

K.

Koen31 schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een fiets van 250€ kwaliteit is. Ik denk dat je voor een degelijke fiets minstens een Deore groep moet hebben, en dan kom je al gauw aan een prijs van minstens 700 €.

K.
Qualty is fitness for use. Inderdaad krijg je in de 250 euro klasse voor wat meer geld nog duidelijk betere spullen. Deore naven zijn beter dan Altus etc, verder zijn de grootste verschillen gewicht. De rest van de afmontage stuur, banden velgen spaken etc zal ook naar de prijs zijn.
Probleem van dit soort fietsen is dat als je goed kunt sleutelen je ze niet wil hebben maar er een heel eind mee komt. Kun je niet sleutelen dan zijn ze niet aan te raden.

Kijk ook eens naar de Trek 3500 - met vaste voorvork, dus weer een probleem minder. Adviesprijs 279 euri.

Ik weet niet wat je omstandigheden zijn, maar misschien kun je van een fietsplan van je werkgever profiteren. Dat geeft al gauw bijna de helft voordeel. Koop bijvoorbeeld een veel betere Gazelle W3 van 800 euro adviesprijs. In zo'n fietsenplan koop je die dan voor 720 bruto, en daarvan gaat dus de belasting af, afhankelijk van het tarief. Stel je betaalt een marginaal tarief van 40 %, dan is het voordeel dus nog eens 290 euro, zodat je uiteindelijk maar 430 euro betaalt voor een heel knappe fiets. Je moet binnen de regels vallen, natuurlijk, maar als dat zo is, dan is het de moeite waard.

Wim

Ik zou voor kwaliteit gaan. Probeer eens een weinig gebruikte goede tweedehands mtb te vinden. Die vind je vaak voor minder dan de helft van de nieuwprijs. Zie: www.marktplaats.nl