Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 854 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35145 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
ma 15 mar, 2021 12:01
Wat heb ik fout gedaan?
Je citeert botweg altijd alles. Dat wordt in fora in het algemeen gezien als niet netjes, Het is je al meerdere keren gezegd en je hebt ook al aangegeven dat je het begrijpt maar je stopt het kennelijk in het hokje 'niet belangrijk'.
Als je gewoon antwoordt via het knopje Plaats Reactie dat ONDER het laatste bericht staat is er niets aan de hand en is het zelfs voor jou gemakkelijker.
Citeren doe je als je je wilt verduidelijken waar je op reageert.
Ooh.... excuses, ik heb eigenlijk nooit op dat knopje Plaats reactie gelet. Ik klikte steeds op dat lichtbruine knopje rechtsboven met de dubbele komma. Ik dacht dat die de enige was. Opgelost?
Nu de oplossing nog. :-)
Nog niet opgelost is deze foutieve tekst onder mijn avatar rechts: Lid geworden op: 08 augustus 2007
Maar ik ben al lid vanaf 2000, hoe?
Dit forum is pas in 2002 gestart.
Met “Lid geworden” wordt bedoeld sinds wanneer je op dit forum berichten schrijft. Bij mij staat 11 oktober 2013 terwijl ik pas eind 2014 lid ben geworden van de vereniging Wereldfietser.

Dit was het eerste bericht van Martin van 8 augustus 2007.
https://forum.wereldfietser.nl/viewtop ... 164#p46164
Nou wordt het pas écht een zoekplaatje!
Ik wacht nog op Leon of mijn oplossing juist is en ik mijn volgende plaatje kan plaatsen.
Plaats maar een neiuw plaatje Martin!
Hier is de volgende:

Spoorlijntje.jpg
Ergens in Trabantië, dat is duidelijk.
JanH schreef:
zo 14 mar, 2021 22:02
Poppink schreef:
zo 14 mar, 2021 21:33
Wat BSM is weet ik niet, (...)
BSM was lid van het forum en die met hints in Raad plaatje! nogal crypisch te werk ging. Jouw hint, die ik trouwens nog niet begrijp, deed me daaraan denken.
...
Ik heb de WF Forumwiki er nog even op nageslagen:
- 'BSM' verwijst naar een voormalige forumbezoeker genaamd 'Bridgestone SM' (memberlist.php?mode=viewprofile&u=19190). De 'SM' verwijst naar Submariner, een model randonneur (https://www.google.com/search?q=Bridges ... 9&bih=1318).
- Bridgestone SM was voor het eerst op het forum actief op 2 november 2018 en voor het laatst op 15 april 2020. In deze periode schreef hij 1.895 berichten. Naar verluidt is hij het van het forum verbannen omdat hij PB's bleef sturen naar mensen die hadden aangegeven dat niet op prijs te stellen.
- De productiviteit van Bridgestone SM was bewonderenswaardig. Zijn lidmaatschap van het forum duurde 530 dagen. In die periode is hij twee keer tijdelijk verbannen geweest voor in totaal 306 dagen. Hij schreef dus ruim acht bijdragen per dag. Zijn bijdragen werden ook gekenmerkt door een nog niet geëvenaarde omvang. [/toevoeging door JanH 👍]
- Met 462 berichten was Bridgestone het meest actief in de rubriek 'Raad praatje!'. Vaak betroffen die plaatjes vakanties van enkele decennia geleden in Frankrijk aan/langs een voie verte of kanaal.
- Een 'bsm-etje' (ook wel bekend als 'raadpraatje') betekent het toevoegen van ambigue tekst aan een visuele raadplaat in de rubriek 'Raad plaatje!'. Hints die alleen hij begreep, wat tot de nodige verbazing en hilariteit maar na verloop van tijd toch ook wel irritatie en frustratie leidde bij deelnemers aan het spel. Het is onbekend of Bridgestone SM hiermee is begonnen, maar vast staat dat hij deze werkwijze veelvuldig en uitgebreid toepaste. Hij brak hiermee met de ongeschreven regel om je best te doen om opgaven te plaatsen die zonder (cryptische) hints te raden zijn.
- Bridgestone SM verwierf onder de vaste deelnemers in deze rubriek een cultstatus door zijn 'enigma-plaatje' dat hij op 24 april 2019 plaatste: een oude foto waarop een tent en enkele personen gesitueerd zijn op een stuk gras in een verder niet onderscheidende omgeving. Niet onverwachts was deze locatie pas na vele (cryptische) aanwijzingen te raden.

Enigma-plaatje.jpg
bron: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=9720#p333135
Mag ik een poging wagen, Martin? Wernigerode, hoek Friedrichstaße - Salzbergstraße. Jij fotografeerde vanuit de Westernstraße naar "An der Malzmühle". Ergens rond 1986?

https://www.google.de/maps/@51.8321449, ... e3!5m1!1e2
Helaas niet juist. Over mijn raadselfoto rijdt inderdaad ook een stoomtrein. Maar ergens anders in de
DDR-schild slagschaduw.jpg
Ik gok Bad Doberan.
willem.m schreef:
ma 15 mar, 2021 16:44
(...)
- Bridgestone was voor het eerst op het forum actief op 2 november 2018 en voor het laatst op 15 april 2020. In deze periode schreef hij 1.895 berichten.
(...)
De productiviteit van BSM was bewonderenswaardig. Zijn lidmaatschap van het forum was 530 dagen. In die periode is hij twee keer tijdelijk verbannen geweest voor in totaal 306 dagen. Hij schreef dus ruim 8 bijdragen per dag. Zijn bijdragen werden ook gekenmerkt door een nog niet geëvenaarde omvang.
renel schreef:
ma 15 mar, 2021 17:45
Ik gok Bad Doberan.
Hallo Renel, je hebt het goed. Hier rijdt de "Molli", zie dit filmpje, na 10:20 zien jullie hetzelfde hoekpand met timpaan. https://www.youtube.com/watch?v=XOupCNZI9II&t=916s
Toen ik daar aan kwam fietsen, waren de slagbomen al dicht en daar reed net een stoomlocomotief voorbij. Te laat om m'n camera te pakken! Ik kon wel vloeken, kans gemist. Geen tijd voor de volgende, want ik moest nog verder fietsen naar Plau am See, 116 kilometer. Overigens heeft Bad Doberan een grote en fraaie Hanse-Backsteingotik kerk.
De volgende is voor jou.
Dan is hier de volgende:
vogelskijken.jpg
Ja, daar was het willem.m. Ik fietste in het voorjaar van 2013 van Malaga naar Eindhoven met boekjes die ik later via dit forum een keer heb uitgeleend en nooit meer heb teruggezien.
De volgende is van/voor jou.