wij hebben ook een beetje door Zwitserland gefietst en kan bovenstaande wel bevestigen. Wij hadden weinig moeite met wildkamperen, er is namelijk ook veel natuur. Maar ook bij mensen konden we prima staan. Als wij in dure supermarkten komen dan kopen we gewoon meer diepvries en potten. Peulvruchten geven de nodige eiwitten dus dat is alleen maar goed. Maar ja, niet s 'ochtends boodschappen doen dan... en wij mailen vooraf wel de campings om de prijzen in kaart te brengen dat bespaard heel veel. Want ook websites zijn lang niet altijd duidelijk en ook niet 100% betrouwbaar, bleek bij ons.
Maar ik wil vooral zeggen dat, hoe duur het ook is, Zwitserland zo ontzettend mooi is dat je echt een weg moet vinden om het wel aan te doen! En ook ik kan de 9 aanraden, Deze is trouwens helemaal niet makkelijk, dat wordt zwaar onderschat!
en nog een super belangrijk aandachtspunt. Er zit ergens een tunnel op de 9 die is levens gevaarlijk. De route voert je door een tunnel, zonder fietspad, met een looppaadje van iets van 60 cm. waar de auto's zomaar 80 rijden. Levensgevaarlijk!! De tunnels was denk ik wel ruim 1 km lang ook nog! Ik weet niet meer exact waar, maar ik heb doodsangsten uitgestaan die ochtend... VERMIJDEN! Andere tunnels waren wel prima te doen.