Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke 26" band? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke 26" band?

LHTJoost schreef:
za 23 jan, 2021 14:05

Vraag is daarbij of het de leeftijd van de band of van de fietser is? :twisted:
Haha, precies, Mondial>Big Apple>Kojak>E-bike

Zo blijf je netjes rond je 25 p/u gemiddelde :)

Dat de Kojak sneller is geloof ik meteen, maar denk dat de big apple all-rounder is. Zoek ook niet naar de snelste band.
Berger schreef:
za 23 jan, 2021 14:12
Dat de Kojak sneller is geloof ik meteen, maar denk dat de big apple all-rounder is. Zoek ook niet naar de snelste band.
Zou Marten zijn Kojaks nog gratis af te halen hebben?
Zoek op http://www.m-gineering.nl/prikbord2019.htm
LHTJoost schreef:
za 23 jan, 2021 14:05
Vraag is daarbij of het de leeftijd van de band of van de fietser is? :twisted:
Ik vergelijk het natuurlijk met mijn andere fietsen die andere banden hebben, dus de fietser kan ik redelijk als factor uitsluiten, maar dat de fiets zelf een onzekerheidsfactor is is wel een punt.

Ik zou trouwens niet veel meer grip verwachten van een Big Apple dan van een Kojak...
bast1aan schreef:
za 23 jan, 2021 16:40
LHTJoost schreef:
za 23 jan, 2021 14:05
Vraag is daarbij of het de leeftijd van de band of van de fietser is? :twisted:
Ik vergelijk het natuurlijk met mijn andere fietsen die andere banden hebben, dus de fietser kan ik redelijk als factor uitsluiten, maar dat de fiets zelf een onzekerheidsfactor is is wel een punt.

Ik zou trouwens niet veel meer grip verwachten van een Big Apple dan van een Kojak...
was een grapje maar dat is jou laatste opmerking ook zeker?! Lijkt me toch echt wel verschil in grip geven.
LHTJoost schreef:
za 23 jan, 2021 16:54
bast1aan schreef:
za 23 jan, 2021 16:40
LHTJoost schreef:
za 23 jan, 2021 14:05
Vraag is daarbij of het de leeftijd van de band of van de fietser is? :twisted:
Ik vergelijk het natuurlijk met mijn andere fietsen die andere banden hebben, dus de fietser kan ik redelijk als factor uitsluiten, maar dat de fiets zelf een onzekerheidsfactor is is wel een punt.

Ik zou trouwens niet veel meer grip verwachten van een Big Apple dan van een Kojak...
was een grapje maar dat is jou laatste opmerking ook zeker?! Lijkt me toch echt wel verschil in grip geven.
Ik heb ze beiden gehad en ik heb wel een duidelijk verschil ervaren. De Kojaks wil ik niet meer en de Big Apples wel.
LHTJoost schreef:
za 23 jan, 2021 16:54
bast1aan schreef:
za 23 jan, 2021 16:40
Ik zou trouwens niet veel meer grip verwachten van een Big Apple dan van een Kojak...
was een grapje maar dat is jou laatste opmerking ook zeker?! Lijkt me toch echt wel verschil in grip geven.

Wat ik me herinner is de rubbercompound van de Big Apple vrij hard. Dat betekent dat grip op nat verhard wegdek zal tegenvallen. Verder zal dat weinige profiel ook niet veel zoden aan de dijk zetten en alleen marginaal helpen bij modder/bladeren en onverhard etc.

Grip van Kojaks op nat asfalt is vrij goed, een van de redenen dat ik die band gekozen afgelopen zomer tijdens fietsen in Noorwegen. De Sport Contact van Continental, eveneens slick, heeft duidelijk minder grip..
Leon schreef:
za 23 jan, 2021 17:10
Ik heb ze beiden gehad en ik heb wel een duidelijk verschil ervaren. De Kojaks wil ik niet meer en de Big Apples wel.
Uit nieuwsgierigheid, mag ik vragen welke maten dat waren?
bast1aan schreef:
za 23 jan, 2021 17:41
Leon schreef:
za 23 jan, 2021 17:10
Ik heb ze beiden gehad en ik heb wel een duidelijk verschil ervaren. De Kojaks wil ik niet meer en de Big Apples wel.
Uit nieuwsgierigheid, mag ik vragen welke maten dat waren?
40-622 resp. 50-559.
Net terug van een rondje met wat gravel, modder en asfalt. Grip van de Big Apple's valt mij helemaal niet tegen(geloof nooit dat de Kojak banden hier beter uit komen). Rollen daarnaast best heel aardig. Ik ben er blij mee.
Ik fiets al zo'n 4 jaar met Big apple's op mijn normale en ligfiets. Ik vind ze super comfortabel en ze brengen mij vanwege hun dikte over asfalt maar ook over gravel. Ook heb ik een tijdje de Schwalbe marathon mondial 26''x2.15 gehad. helaas zijn ze gestopt met de 2.15 en is de breedste maat nu maar 2.00. Doe goed je research op de schwalbe website daar staat alles super duidelijk ingevuld.