Na eerder een Stevens met derailleur gehad te hebben ben ik overgestapt op een Azor. De Stevens heb ik weg gedaan omdat ik niet van het onderhoud hou na een dag werken en terug door de regen. Ik heb namelijk geen auto en doe alles op de fiets. Ook had ik op de Stevens vaak last van slapende voeten en handen. De Stevens was ook te slap voor alle bagage die ik had waardoor de achterstraten verbogen was. Mijn Azor heeft een heerlijke zit maat man wat is ie zwaar, daardoor heel degelijk en prima voor kilo s boodschappen maar het sportieve element is weg. Met de Stevens ging ik minstens 1 keer per week sportief fietsen met zo n vlot pakje en dan een snelheid van 23 tot 30 km per uur. Ook deed ik dit nog weleens naar mijn werk. Dat zie ik mij niet op mijn omafiets doen.
Kortom, ik ben blij met de Azor maar ik mis een lichte sportieve fiets. Nu weet ik gewoon niet zo waar ik aan moet denken. Ik was ooit verliefd op het ontwerp van de santos trekking lite. Circa 10 kilo en dan zo’n prachtige bagagedrager. Ik was ook gecharmeerd van de Gaastra fyts maar ik las dat je die niet voor de snelheid moet hebben. Wat zijn dan de opties? Derailleur of rohloff? Wie heeft er een suggestie?
Kortom, ik ben blij met de Azor maar ik mis een lichte sportieve fiets. Nu weet ik gewoon niet zo waar ik aan moet denken. Ik was ooit verliefd op het ontwerp van de santos trekking lite. Circa 10 kilo en dan zo’n prachtige bagagedrager. Ik was ook gecharmeerd van de Gaastra fyts maar ik las dat je die niet voor de snelheid moet hebben. Wat zijn dan de opties? Derailleur of rohloff? Wie heeft er een suggestie?