Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Twintraveller of andere geveerde en vouwbare tandems? - Forum Wereldfietser

Koga Twintraveller of andere geveerde en vouwbare tandems?

Dag,

2 jaar geleden maakte ik na lang meer met de kano op schok geweest te zijn weer een een langere fietsreis, met een van vrienden geleende vouwbare Koga Twin Traveller tandem. Mijn vriendin is slechtziend, en dus is tandem reizen onze enige optie.

Buiten dat ik vond dat deze bergaf wat zwabberde, en ik liever schijfremmen had gehad als rem vonden we het een top vakantie.

Iets daarna kochten we ons tweedehands een Hase pino met Rohloff en alles er op en er aan. Helaas ging het iets later mis met mijn vriendin haar oog waardoor we absoluut zo veel mogelijk schokken moeten vermijden. Naar ons gevoel is de Koga Twin Traveller dan ook de ideale optie, gezien door de houding op een pino vooraan je lichaam sowiezo minder schokken kan opvangen. Probleem: ze maken hem niet meer.

Kennen jullie toevallig fabrikanten die goed geveerde, vouwbare trekkings-tandems maken?

Met vriendelijke groet,

Otto
Avaghon, Snel en Vittorio maakten altijd reistandems; op maat. Ik weet niet of ze dat nog doen en of die geveerd kunnen zijn. Maar dat is wel uit te zoeken.
Leuk, tandemmen!

In plaats van vering voor en achter kun je ook iets met een lekker brede band overwegen. Eventueel nog combineren met een goede verende zadelpen zoals een Cane Creek Thudbuster, een set goede handvatten, een paar fijn zittende fietshandschoenen en een captain die voorop de juiste weg kiest ;)

Kijk in plaats van een vouwmechanisme eens naar een tandem met S&S couplers. Thorn heeft die onder andere op de Raven Twin, of als je toch naar achtervering wil naar bijvoorbeeld een Ventana El Conquistador.

Of voor nog meer comfort uit brede banden, een fatbike tandem zoals bijvoorbeeld deze:

https://fat-bike.com/2013/07/salamandre ... le-tandem/
Is dit adres niet iets voor jouw.
https://www.nazca-ligfietsen.nl/quetzal

Grandioze fiets. Vouwbaar, superstijf frame icm dubbele schokbreker achter en dikke banden.
Grandonneur schreef:
do 17 dec, 2020 14:22
https://www.nazca-ligfietsen.nl/quetzal Grandioze fiets. Vouwbaar, superstijf frame icm dubbele schokbreker achter en dikke banden.
Alleen is het concept van een ligfiets op zichzelf geen goed idee als je je hoofd tegen schokken moet beschermen. Je zit dan immers met je schouders al tegen het stoeltje terwijl je met een gewone fiets je kont, je bekken en de hele rug ook gebruikt om schokken op te vangen voordat die bi je hoofd aankomen.
Inderdaad, wij zijn hier enorm ligfietsfan, maar er is een reden waarom alle ligfietsen achtervering hebben: die heb je echt nodig omdat vergeleken met een 'normale' fiets je bovenlijf de schokken niet kan opvangen. Per saldo rijdt het dan wel veel comfortabeler dan op een 'normale' fiets, dus het zou best kunnen dat het een prima oplossing is. Na een testrit over klinkerwegen in de buurt van Nijeveen (waar nazca zit), weet je meer. Van alle fietsen die ik heb (van santos tot hase pino), rijdt mijn nazca gaucho verreweg het lekkerst over dat soort wegen. Kortom: als ik in jouw situatie was, zou ik hem gaan uitproberen.
Dag Otto,

Wij kochten begin dit jaar een Santos Double Travel II bij Bart Hendriks van Sector 2 Bikes in het Utrechtse Elst. Hij had daar toen ook deelbare tandems staan. Bart heeft veel ervaring met tandems. Als er ergens een vouwbare/deelbare geveerde tandem bestaat, dan kan hij die vinden.

Dubbele groet,
Arnout