Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gudereit - Forum Wereldfietser

Gudereit

Hoi

heeft iemand al ervaring met Gudereit?

http://www.gudereit.nl/

http://www.gudereit.de/home.htm

Als mountainbike (eventueel op te bouwen) ziet de: Modell M 90 (€1 299.00) er zover ik kan zien goed uit, ook de vork krijgt op het internet goede referenties.
Voor trekking zie ik de LC-R Modell 2007 / Rohloff 14 Gang / €1 799.00

Deze prijzen en kwaliteit lijken me erg goed. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar/ het addertje onder het gras.
Ik die fiets wel eens in Duitsland gezien, het weinige wat ik me herinner is dat zowel de fiets als de berijder er "heavy used" uitzagen "But still going strong" Het is even te lang geleden om details naar boven te halen maar de fiets maakte een goede indruk en de berijder was ook positief over de fiets.

Groetjes

Opa Leen
Even over de grens zijn er zó veel mooie fietsen! Niet alleen in Groot-Brittannië maar ook in Duitsland en in Denemarken. Maar je kunt je afvragen of het allemaal meer toevoegt aan de keuzemogelijkheden of dat het het beeld van de mogelijkheden vertroebelt. Handig is het in ieder geval niet om een fiets van een klein merk te kopen en er indien nodig service over te krijgen.
Als ik toch nog een handgebouwd merkje in klassiek staal mag noemen, kijk dan eens bij http://www.norwid.de, tevens verkrijgbaar via een bekende fietsenwinkel in Wageningen :D
Groetjes,
Leon
Gudereit mag dan in Nederland vrij onbekend zijn , in Duitsland is het al jaren een gerespecteerd merk , dat vooral bekend staat om de prijs kwaliteit verhouding ,

Het scheelt soms 1000 euro op een fiets met Rohloff naaf , en daar kun je lekker vakantie van houden ,

Wat betreft de service hoef je niet bang te zijn , de leverancier in Nederland zit in Renkum , dat ligt naast Wageningen en die winkel bestaat al 80 jaar .

Een Gudereit is gewoon een hele goeie fiets voor veel minder geld .

groeten , Carlo .

Hoi!

Zoek maar eens bij onze duitse fietscollega's bij http://www.rad-forum.de.
Die zijn erg tevreden met Gudereit fietsen :)
Bericht van een een duitse fietsenboer op het forum: 'Ich hab Gudereit 7 Jahre lang verkauft und muss sagen, dass es keinen anderen Hersteller gibt, der zu dem Preis derart viel bietet.
Die Rahmen sind gut verarbeitet, vor allem die Pulverbeschichtung ist echt robust, die Komponenten sind gut gewählt, es gibt eigentlich nie ein Mogelteil am Rad (es gab mal in 2004 Streß mit dem Innenlager beim LC 45/60, wurde aber sehr kulant von Gudereit geregelt).'

Norwid maakt mooie maatbakken maar daar betaal je dan echt (te?) veel voor. Verder rijden er nog wat mensen rond op Utopia fietsen maar lage prijzen zijn daar, de naam zegt het al, een utopie. En voor wat je krijgt vind ik die te duur. Maar het zijn echt hele mooie fietsen.

Andere goede duitse merken: Patria, Velotraum, VSF Fahrrad Manukatur, Stevens.

Fiets de wereld (op een duitser van VSF),
whisky

Ik ben in het bezit van een Gudereit en ben er erg tevreden over. Het is een crosshybride met een stalen frame. De zit van een Gudereit is tamelijk sportief, daar moet je van houden. Ik heb er heel wat tochten en vakanties op gefietst en deze fiets heeft me nooit in de steek gelaten. En dat voor een bedrag van 1000 gulden (nog net gekocht in het guldentijdperk).
Ook in het Noorden zit een verkooppunt (Leeuwarden: Meindert fiets).
Volgens mijn fietsenmaker zijn deze fietsen relatief zo goedkoop omdat ze worden gemaakt in een klein familiebedrijf, waar weinig gedaan wordt aan marketing. De fiets verkoopt namelijk zichzelf. De folders van de Gudereit zijn sober uitgevoerd en vertegenwoordigers zijn er amper. Al die kosten worden bespaard waardoor deze fietsen tegen een scherpe prijs op de markt gezet kunnen worden.

Groet,
Frouke Feenstra
Ik heb begin 2014 een Gudereit LCR gekocht.
Prima maar ook mooie fiets voor wie veel fiets wil voor relatief weinig geld (2000 Euro). Ik heb een matzwarte maar er is keuze in framekleuren.
Overwegingen:
- derailleurfiets loopt lichter en is minder zwaar. Echter vervuilt en slijt ook snel
- Rohloff naaf is perfect maar ik wilde geen 3000+ betalen voor nederlandse fiets met Rohloff
- Magura remmen zijn verademing na V-brakes die blijven hangen als ze vervuild raken
- vering lijkt leuk maar is de parktijk viel het mij tegen. Lagere gewicht zonder vering spreekt mij wel aan

Ook nog even wat aandachtspuntjes bij de Gudereit:
- Chainglider heeft voordelen (vuilwerend, snel te verwijderen) maar als nadeel dat de ketting door regen toch stiekem gaat roesten. Kapje en roest verwijderen duurt enkele minuten en dat weegt sterk op tegen het schoonhouden van de ketting
- Wielen (en in het bijzonder achterwiel) verwijderen is lastiger. Ik vervang altijd binnenbanden als ik lek rijd (en dat is altijd in het donder bij slecht weer). Vandaar dat ik meteen droog geoefend heb waardoor het nu makkelijker gaat
- Door naaf ligt het zwaartepunt ver naar achteren. Dat is wennen doordat ik ook laptop en andere bagage meeneem en dat merk je bij het manoevreren