Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helsport Ringstind 2 pro - Forum Wereldfietser

Helsport Ringstind 2 pro

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Helsport Ringstind Pro, versie 2019 of 2020?
Op de website van Helsport zie ik mooie aanpassingen tov eerdere versies:
2 kanten open, iets hoger voeteneind.
Weet iemand of die in Nederland te koop is? Niet bij Bever en Zwerfkei in ieder geval.
Ik heb de superlight versie hiervan. Die was een half jaar geleden bij Bever te koop met iets van 45 % korting. Ik heb hem nu een week in gebruik en ik vind het een prima ruime eenpersoonstent. Het kan ook met twee want de tent is 110 cm breed maar dat lijkt me niks.
Ik heb op de mijne echt niets van belang aan te merken en de pro versie is vast nog wat bruikbaarder in slecht weer, maar ook zwaarder. De tent heeft vrij veel ventilatie maar het is toch geen warm weer tent. Helaas heb ik mijn warm weer tent op mijn huidige tocht thuisgelaten omdat deze hittegolf niet voorspeld was toen ik vertrok.
Helsport tenten worden in de wintermaanden vaak met veel korting aan geboden. De kwaliteit is vergelijkbaar met Hilleberg al zijn de keuzes bij de diverse modellen steeds wat anders.
Geen ervaring met deze tent, wel met Helsport. Probeer te beoordelen of hoogte binnentent 95 cm hoog genoeg is voor je om rechtop in de tent te zitten. Afhankelijk van je lichaamslengte. Ik heb zelf +_105 cm nodig.
Ik ben 175 cm en kan er in het midden net rechtop in zitten. De oude Ringstind was hoger op het hoogste punt en lager op het laagste: de nieuwe heeft een klein tweede boogje aan het voeteind. De nieuwe is wel breder dan de oude, met een binnentent van nu echt 110 cm en een deur aan elke zijkant.