Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe monteer ik Tubus dragers op mijn Gazelle formuletrekking - Forum Wereldfietser

Hoe monteer ik Tubus dragers op mijn Gazelle formuletrekking

Beste lezers,

Bedankt voor het doorlezen van mijn iets wat onduidelijke vraag.

De situatie is eenmaal zo dat ik uit een klein Brabantsdorpje kom. De fietsenmaker uit de streek is met alle respect niet gewend aan dit soort vraagstukken en is ook niet bereid om mee te werken (omdat ik niet de fiets bij hem aangeschaft!).

Ik heb toch de dragers besteld en ik hoop dat ik voldoende kennis bezit om deze dragers te monteren. Waar ik eigenlijk op had gehoopt was dat iemand anders van dit forum dezelfde uitdaging heeft gehad. Toch erg bedankt voor de reacties! Als het allemaal gelukt is zal ik het niet nalaten om het uitvoerig te beschrijven hoe dit varketje dient gewassen te worden.

Bedankt, en ja volgende keer koop ik gewoon een Koga/Santos/Canondale etc.

Groetjes en veel fietsplezier toegewenst.

Saval
saval schreef:Geachte lezer,

Bedankt dat je even wilt kijken naar mijn vraag.

Ik bezit al en geruime tijd (vanaf eind 2001) een gazelle formule trekking. XT-schijf remmen, achter-derallieur, wielnaven etc. Maar de standaart dragers zijn nu wel erg instabiel (slap) geworden. Nu zag ik de dragers van Tubus en ik wil deze dus ook gaan monteren op mijn fiets.
Neem de fiets mee naar de winkel en controleer dat de dragers en de remklauwen van de schijven elkaar niet in de weg zitten.

Eigenlijk begrijp ik de vragen niet zo goed, maar als er bedoeld wordt of er ervaring is met Tubus: ik vermoed dat minstens de helft van de mensen op deze site met Tubus rijden. Het is eigenlijk wel de standaard tegen welke alle andere dragers worden gemeten.

Tubes is gewoon een hele goede drager, daar hoef je je geen zorgen over te maken, maar een antwoord geven op de jouw gestelde vraag vanachter m'n scherm gaat volgens mij niet. Dus moet het zichtbaar gemaakt worden, het antwoord daarop heb je al gehad van Marten; fiets meenemen naar de winkel zodat voor de fietsenman het eventuele probleem zichtbaar te aanschouwen is.

Als Tubus niet erg wil vanwege de schijfremmen, dan kun je ook denken aan enkele Old Man Mountain modellen, die bij uitstek geschikt zijn waar het niet lukt andere dragers te monteren. En heel stevig zijn. Zie http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm
Wim