Dat bleek gisteren in Amsterdam wel weer... en dan ook nog op een massale wijze.Bert van Sprang schreef: ↑di 26 mei, 2020 22:04Een simpele regeling is inderdaad anderhalve meter afstand houden, maar zelfs dat willen Nederlanders niet snappen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat bleek gisteren in Amsterdam wel weer... en dan ook nog op een massale wijze.Bert van Sprang schreef: ↑di 26 mei, 2020 22:04Een simpele regeling is inderdaad anderhalve meter afstand houden, maar zelfs dat willen Nederlanders niet snappen.
Waarom die focus op Amsterdam? Ik was bij een zelfde protest in een andere stad en daar werkte het prima.Fedor schreef: ↑di 02 jun, 2020 08:08Dat bleek gisteren in Amsterdam wel weer... en dan ook nog op een massale wijze.Bert van Sprang schreef: ↑di 26 mei, 2020 22:04Een simpele regeling is inderdaad anderhalve meter afstand houden, maar zelfs dat willen Nederlanders niet snappen.
Omdat dat de grootste was, en één waarbij de 1,5m zéker niet in acht werd genomen. Mooi dat het bij "jouw" demonstratie wel mogelijk was.Ivo Miesen schreef: ↑di 02 jun, 2020 09:10Waarom die focus op Amsterdam? Ik was bij een zelfde protest in een andere stad en daar werkte het prima.Fedor schreef: ↑di 02 jun, 2020 08:08Dat bleek gisteren in Amsterdam wel weer... en dan ook nog op een massale wijze.Bert van Sprang schreef: ↑di 26 mei, 2020 22:04Een simpele regeling is inderdaad anderhalve meter afstand houden, maar zelfs dat willen Nederlanders niet snappen.
Ik zou eerder zeggen overdadige mediafocus op AmsterdamFedor schreef: ↑di 02 jun, 2020 09:43Omdat dat de grootste was, en één waarbij de 1,5m zéker niet in acht werd genomen. Mooi dat het bij "jouw" demonstratie wel mogelijk was.Ivo Miesen schreef: ↑di 02 jun, 2020 09:10Waarom die focus op Amsterdam? Ik was bij een zelfde protest in een andere stad en daar werkte het prima.
Natuurlijk wel, alleen niet in de zelfde mate als in de VS. Natuurlijk is het onverantwoord om bij het demonstreren de voorgeschreven afstand niet aan te houden en natuurlijk had de burgemeester hier paal en perk aan moeten stellen, maar demonstreren voor zo'n belangrijke zaak moet ook in het Corona-tijdperk kunnen. Verder zou ik zeggen: Iedereen die moedwillig de afstandregels overtreedt twee weken verplicht in quarantaine op Rottumeroog of -plaat.racistisch politiegeweld is daar dus niet bij
Dit is geen institutioneel racisme, maar het verstandig combineren van waarschijnlijkheden.
Dat is dus wel het punt.math schreef: ↑di 02 jun, 2020 16:13Dit is geen institutioneel racisme, maar het verstandig combineren van waarschijnlijkheden.
Als ik opsporingsambtenaar ben en ik ken mijn werkterrein, dan heb je situaties in je hoofd die 'verdacht' zijn en een hogere trefkans van fraude hebben. Dat is zo voor een asielzoeker op een mooie fiets en ook voor een twintigjarige blanke jongen met een Rolex.
GoeT blijven afvragen Niconicolevelo schreef: ↑di 02 jun, 2020 17:11Ik blijf me toch afvragen waarom dat blijverDje daar zolang stand houdt.
Dat is gewoon een wat toffer klinkende verwoording.math schreef: ↑di 02 jun, 2020 16:13Dit is geen institutioneel racisme, maar het verstandig combineren van waarschijnlijkheden.
Als ik opsporingsambtenaar ben en ik ken mijn werkterrein, dan heb je situaties in je hoofd die 'verdacht' zijn en een hogere trefkans van fraude hebben. Dat is zo voor een asielzoeker op een mooie fiets en ook voor een twintigjarige blanke jongen met een Rolex.
Je hebt ongelijk. In onze woonom geving zou het heel normaal zijn geweest om na een eerste keer als politie met ons contact op te nemen om dit eens door te spreken. Het bleek dus zeer onverstandig combineren van omstandigheden, voortkomend uit rascistische vooronderstellingen.math schreef: ↑di 02 jun, 2020 16:13Dit is geen institutioneel racisme, maar het verstandig combineren van waarschijnlijkheden.
Het is nog erger. OMDAT er vanuit welke motieven dan ook minderheden meer gecontroleerd worden, zal ook een groter deel van de criminelen uit minderheden voortkomen. Ik maak een rekenvoorbeeld: (fictieve percentages)GMS21 schreef: ↑di 02 jun, 2020 19:34Dat is gewoon een wat toffer klinkende verwoording.math schreef: ↑di 02 jun, 2020 16:13Dit is geen institutioneel racisme, maar het verstandig combineren van waarschijnlijkheden.
Stel 70% van de gevangenisbevolking is vreemdeling, en vreemdelingen maken 10% uit van de bevolking.
Met dezelfde toffer klinkende verwoording vind je het okee dat polizei enkel vreemdelingen controleert.
En naar mijn mening zou je daarin gelijk hebben, het is immers efficienter.
Maar die houding hebben de staatsopperhoofden sinds enkele decennia gebrandmerkt als racisme.
En die "anderhalvemeter samenleving", is ook een toffer klinkende terminologie, voor apartheid. Hetzelfde als in bvb Zuid Afrika ooit is geweest, alleen een ander excuus om het goed te praten.
Omdat taalnazisme past in een onderwerp dat gaat over een hele bevolking in een gareel steken om enkelingen te treffen. Dat deden de nazi's ook, als er ergens een dorp was waar enkele luitjes zaten die zich verzetten, stampten ze het hele dorp buiten met de kolf, en als niemand naar voren stapte schoten ze ze allemaal dood.nicolevelo schreef: ↑di 02 jun, 2020 17:11Ik blijf me toch afvragen waarom dat blijverDje daar zolang stand houdt.
??? En dat allemaal omwille van een knipogende opmerking over een taalfout???GMS21 schreef: ↑di 02 jun, 2020 20:41Omdat taalnazisme ...nicolevelo schreef: ↑di 02 jun, 2020 17:11Ik blijf me toch afvragen waarom dat blijverDje daar zolang stand houdt.