Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Gefeliciteerd met je aanwinst, mooie fiets hoor!
Op de foto lijkt het alsof het zadel wat naar voren helt, wat het naar voren glijden zou kunnen verklaren. (Het lijkt echter ook of de schuur achter de fiets naar links helt, dus misschien ligt het hellen niet aan het zadel. ) Door je zadel naar voren te brengen, krijg je mogelijk nog meer gewicht op je armen, omdat je daardoor meer 'op je stuur' geduwd wordt. Maar deze dingen zijn altijd moeilijk te beoordelen via een forum; één fietser óp de fiets morgen bij De Vakantiefietser zegt waarschijnlijk meer dan duizend woorden en een foto!Het zadel heeft een setback, waardoor mijn zadel niet verder naar voren kan. Met de armen leunen op het stuur vind ik prima, maar het leunen is net iets te veel van het goede (met als gevolg af en toe pijn onderin de nek), terwijl de zadelhoogte goed bevalt. Een liefhebber van het SQ-Lab zadel ben ik niet geworden: met een fietsbroek glij ik van de 'verhoging' naar voren.
waarom zet men er geen gewone zadelpen op (ipv van deze met knik)?Het zadel heeft een setback, waardoor mijn zadel niet verder naar voren kan.
Daar kan evt een schijfremopname zitten, op deze manier blijft ook, zoals al genoemd, de spaakspanning links en rechts minder ver uit elkaar ligt, wat de velg weer leuker vind.Fedor schreef: ↑za 30 mei, 2020 13:30Waarom zit er bij de achternaaf links zo'n "leeg" stuk? Je zou verwachten dat de spaken zo breed mogelijk (dan dus assymetrisch) op de naaf moeten worden gezet voor de stevigheid van het wiel. Of is dat om de boel symmetrisch te houden?
Wel mooie spullen overigens
Ik heb zo mijn twijfels, ik snap dat dat in theorie voordeel oplevert en gewicht kan besparen, in de praktijk moet de velg weer zwaarder zijn om de wisselende belasting te vangen. Uiteindelijk is het verschillend, maar toch weer hetzelfdebdr schreef: Omdat een derailleurachternaaf zo assymetrisch is, is het moeilijk om genoeg spanning te krijgen op de Non-Drive-Side spaken. Spaken die niet onder voldoende spanning zitten gaan rapper kapot. Campagnolo gebruikt om dit probleem op te lossen hun G3 spaakpatroon: 2 spaken aan de Drive Side tegen 1 spaak aan de Non Drive Side.
Veel fietsen helpt ook primaDelaguerre schreef: ↑za 30 mei, 2020 21:35Nog wat extra push-ups om van het steunen op het stuur een piece-of-cake te maken.