een molen, en Mafrtin zegt: “Na onderzoek”!! Geweldige raadplaat!Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 29 mei, 2020 19:35.
Na onderzoek: Mühle Steenblock te Wymeer uit 1868. Net ten zuiden van Bunde.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:een molen, en Mafrtin zegt: “Na onderzoek”!! Geweldige raadplaat!Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 29 mei, 2020 19:35.
Na onderzoek: Mühle Steenblock te Wymeer uit 1868. Net ten zuiden van Bunde.
Ik heb vroeger de beroepsmolenaar van Veldkamp's Meul'n in Bellingwolde gekend, een zekere Derk Bos. Hij heeft voor de oorlog op de molen van Wymeer gewerkt, in de leer bij Müller Steenblock (geen familie van Theodor Steenblock te Spetzerfehn, waar ik in 1983 ben opgeleid).
Had je een GPS mee? Dan had je de track eenvoudig kunnen koppelen aan de foto. Voorwaarde is wel dat je de opgenomen track achteraf niet aangepast hebt (ik bewaar altijd ook de originele track) en ten tweede moet de tijd in je camera correct zijn ingesteld (moet dezelfde datum/tijd aangeven als op de GPS). Er zijn diverse leuke programmaatjes die vervolgens kunnen aangeven waar je de foto hebt gemaakt.JanH schreef: ↑vr 29 mei, 2020 12:51Kan het echter niet vinden ... Is aan de 2000RD vanuit Chanute KS naar de SR39. Er is geen streetview van. Ik zie via de satelliet wel de ja-knikkers die ik op de foto heb gezet, maar deze molen niet. In mijn herinnering stond die links van de weg.
Gevonden. Stond rechts van de weg. https://www.google.nl/maps/@37.6608402, ... !1e3?hl=nl
Leon, Je hebt het helemaal goed: auberge de jeunesse Georges Simenon, de Luikse schrijver (o.a. bekend van Maigret), hier geboren op het Maas-eiland Outremeuse.
Dank. Ook dank aan Willem voor de voorzet.
Het was vrij simpel, Leon. Ik had hem ook gevonden maar willem.m was me net voor. Uitgangspunt: het moet in de regio Maastricht zijn. Twee: de sporen gaan over elkaar heen. Dus even wat scrollen door Open Street Map langs de spoorlijnen en het werd duidelijk: Doctor Calsstraat, Landgraaf, Limburg. Maar misschien heeft willem.m een andere weg bewandeld.
Nog even terug komend op het molenrestant van Wymeer:
Ik ga binnenkort op zoek naar een foto zonder molens, zonder spoorwegen, (ophaal)bruggen, skylines of wat dan ook. Alleen bomen. Of gras. Of zand. Of beton. Maar zeker zonder molens.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 29 mei, 2020 23:31Nog even terug komend op het molenrestant van Wymeer:
Ik zag aan de hand van het plaatsnaambord dat het in Nederland was. En toen ging ik op Google Maps vanuit Maastricht spoorlijnen naar het oosten volgen totdat ik deze fly-over tegenkwam. Ik leerde en passant dat er in Zuid-Limburg best veel spoortracé's zijn.