door
bdr » ma 20 apr, 2020 16:22
non-fixie schreef: ↑vr 17 apr, 2020 22:30
bdr schreef: ↑vr 17 apr, 2020 21:58
I(...) maiden voyage
Ah, de Peugeot. En, bevalt 'ie?
Dat was maar een kort ritje maar toch lang genoeg om het zadel te haten. Ondertussen het Selle Royale-zadel vervangen door een plastic San Marco zadel waar een hap uit is. Gisteren een serieuze rit gedaan, het zadel is beter maar er zijn nog andere pijnpunten.
- Aan de schandpaal
- Op de berg geraakt met 42x25, ugh
- Ik dacht dat dat een uit de kluiten gewassen luizenkindje was
- Een molen voor Martin
- Eén van de meest idyllische plekken in de buurt (afhankelijk van de wind)
Pijnpunt 1: Ik rij graag met mijn handen op de remgrepen maar met deze racebocht moet je daarvoor een contortionist zijn. Ik zou liever een stuur met modernere geometrie hebben, maar ik weet niet of ik in de mooie 3ttt stuurpen een 26mm stuur kan plaatsen. Het huidige ATAX-stuur heeft een klemdiameter van 25 à 25,4mm afhankelijk van de richting van meten.
Pijnpunt 2: De vertragingssuggestiesignaleerders. Ik weet niet welk protocol die spreken, maar gisteren een paar keer ongewild gevaarlijke situaties meegemaakt. In het gras gegaan voor een slingerende e-biker, ongewild de rijweg opgegaan bij afdalen van de dijk en op een haar na op een hond gebotst.
Zonder dat ik het gepland had heb ik 20km onverhard meegepakt op 23mm banden, ging perfect, waarom ik voor mijn andere fiets brede banden zoek weet ik eigenlijk niet