Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Haha, in die poel heb ik inderdaad ook gezeten. Toen sneeuwde het. Heerlijk warm maar met een ijskoude kop (want op je hoofd bleef de sneeuw wel liggen ).willem.m schreef: Zie je trouwens hoe ik 13 jaar geleden al 1,5 meter afstand hield tot die 4 Zweden linksonder op het plaatje?
Die hut was inderdaad een uitkomst! Wij gingen er knifflen en arschlochen met twee Duitse studentes. Die we een week later weer tegenkwamen op de top van de hoge heuvel bij Landmannalaugar (die met dat magnifieke uitzicht). Wat een toeval!WillemT schreef: ↑di 14 apr, 2020 14:26Haha, in die poel heb ik inderdaad ook gezeten. Toen sneeuwde het. Heerlijk warm maar met een ijskoude kop (want op je hoofd bleef de sneeuw wel liggen ).willem.m schreef: Zie je trouwens hoe ik 13 jaar geleden al 1,5 meter afstand hield tot die 4 Zweden linksonder op het plaatje?
En wat ik ook wel bijzonder vond was dat de hut en het toiletgebouwtje voorzien waren van centrale verwarming. Ja, makkelijk inderdaad met zoveel geothermische energie voor het oprapen.
Het landschap doet me erg denken aan Zeeuws-Vlaanderen of aan de andere kant van de Belgische grens. Maar die groene brievenbus maakt duidelijk dat het nog in NL is. (al komt hetzelfde type brievenbus ook veel in Zweden voor)
Kruising Engelbertstraat-Hedwigestraat in de Hedwigepolder:WillemT schreef: ↑
di 14 apr, 2020 14:39
Dit is wellicht geen moeilijke locatie, maar wel een memorabele foto (licht ik later toe):
Klopt! Daarom vond ik het een memorabele foto. Ik heb destijds (mei 2014) vanuit Bergen op Zoom speciaal een rondje Westerschelde gefietst om de Hedwigepolder nog in volle glorie te kunnen zien.
WillemT schreef: ↑di 14 apr, 2020 17:40Klopt! Daarom vond ik het een memorabele foto. Ik heb destijds (mei 2014) vanuit Bergen op Zoom speciaal een rondje Westerschelde gefietst om de Hedwigepolder nog in volle glorie te kunnen zien.
Ja het pontje tussen Lillo en Doel heb ik de overtocht over de Schelde in 2013 gedaan. In 2017 was de pont al uit de vaart, toen ben ik via Antwerpen en de Sint Anna tunnel aan de andere kant van de Schelde terecht gekomen. Nadeel is dan dat je vervolgens door een stuk industriegebied heen moet om in Doel te komen.
De volgende opgave, geen idee of dit makkelijk te raden is:
Dat zou kunnen, maar je zoekt in het verkeerde land.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 14 apr, 2020 18:25Zou in ieder geval in Silezië genomen kunnen zijn.
Boerenschuren zoals deze hier (links en rechts): https://www.google.nl/maps/@50.9265561, ... 384!8i8192
Misschien in het aangrenzende Tsjechië dan? Dergelijke wegkapelletjes ben ik daar ook tegengekomen (in Moravië).JJFietst schreef: ↑di 14 apr, 2020 19:26Dat zou kunnen, maar je zoekt in het verkeerde land.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 14 apr, 2020 18:25Zou in ieder geval in Silezië genomen kunnen zijn.
Boerenschuren zoals deze hier (links en rechts): https://www.google.nl/maps/@50.9265561, ... 384!8i8192
Op de gevel van het huis rechts langs de gele gevel hangt een bordje met een kip en de tekst Eier en een pijl, dus ik denk het oosten van Duitsland.JJFietst schreef: ↑di 14 apr, 2020 19:26Dat zou kunnen, maar je zoekt in het verkeerde land.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 14 apr, 2020 18:25Zou in ieder geval in Silezië genomen kunnen zijn.
Helaas, niet in Tsjechië.Martin E. van Doornik schreef: ↑di 14 apr, 2020 19:47
Misschien in het aangrenzende Tsjechië dan? Dergelijke wegkapelletjes ben ik daar ook tegengekomen (in Moravië).
Scherp gezien, taal is goed, het land niet.DaVinci schreef:
Op de gevel van het huis rechts langs de gele gevel hangt een bordje met een kip en de tekst Eier en een pijl, dus ik denk het oosten van Duitsland.