Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterlicht - Forum Wereldfietser

Achterlicht

Hallo allemaal,

Misschien een vreemde vraag, maar wat voor batterijen doen jullie in je achterlicht? Ik heb nu 2 keer in 2 maanden tijd de batterijen moeten vervangen omdat ze "leeg" waren, terwijl ik maar een half uurtje per dag mijn lamp aan heb (ook niet aan laten staan ;)).
Ik vond dat een beetje veel van het goede en dacht dat het misschien aan de batterijen zou liggen, nu zitten er standaard Varta batterijen in.

Groeten Ruud
ruudlam schreef:Hallo allemaal,

Misschien een vreemde vraag, maar wat voor batterijen doen jullie in je achterlicht? Ik heb nu 2 keer in 2 maanden tijd de batterijen moeten vervangen omdat ze "leeg" waren, terwijl ik maar een half uurtje per dag mijn lamp aan heb (ook niet aan laten staan ;)).
Ik vond dat een beetje veel van het goede en dacht dat het misschien aan de batterijen zou liggen, nu zitten er standaard Varta batterijen in.

Groeten Ruud
je hebt achterlichten en achterlichten:
http://www.nabendynamo.de/pdf/ar.1-2_2005.pdf

Bedankt m-gineering,

Zag in het artikel dat het ook aan de vorst kon liggen. Normaal gesproken zou het langer mee moeten gaan.

Vorst??? Deze winter moet je al dicht bij de noordpool vertoefd hebben de laatste maanden om ook maar een beetje fatsoenlijke nachtvorst te hebben meegemaakt.

In een ordinair achterlicht/reflector lichtje van een euro of 4 gaan de meegeleverde "merkloos" batterijtjes een hele winter mee bij mij, ook gemiddeld een half uurtje aan per dag. Maar pas op: die lichten hebben als grootste euvel, dat ze binnen de kortste keren te kampen hebben met losse contactjes. Eén op de twee lichten van onze huurfietsen begeeft het binnen de maand.

Het kan dus goed zijn dat het niet aan je batterijen ligt...

Groet,

Astrid

Hi,

Zelf rijden we met simpele achterlichtjes van Smart, twee ledjes met 2 AA batterijen. De Penlights gaan iets meer dan een jaar mee.... dus geen idee wat voor lampje je zelf hebt, maar 2 mnd per setje accu's is wel krap.

Eerst had ik een ander duurder type achterlicht maar die ging telkens stuk, de smart achterlamp zit er nu alweer een jaar of drie op denk ik, en werkt nogsteeds goed.

Ik heb deze.

Bas

Ik heb precies dezelfde lamp. Maar hij brand in het begin te fel naar mijn mening en dan houdt ie er veel te vlug mee op.
Staat ook 100 uur op de site, dat was met de eerste batterijen wel het geval denk ik, alleen weet ik niet meer wat voor batterijen dat waren :oops: .

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Ik ga verschillende batterijen proberen.

Groeten Ruud