door
Ger64 » di 31 mar, 2020 20:20
Gisteren langs de lepelaarskolonie bij het moerasje aan de Buitenliede ( Haarlem) gereden. Die kolonie komt ieder jaar vrijwel op dezelfde dag aan. Het bijzondere is, dat deze beesten in de bomen hun nesten hebben gemaakt. Als buren hebben ze reigers.Het is daar vlakbij de Zoete inval, erg druk. Een autoweg, een tankstation, een spoorlijn, het kan niet op.
Toen weer verder, het Spaardammergebied in. Veel vogels, wat fietsers, want er woei een stevige wind. Met een grote boog via IJmuiden door de Kennemerduinen weer terug naar Hoofddorp. Heerlijke zestig kilometertjes en met een lekkerbekkie in de buik fietst het nog fijner.
En vandaag fietste ik vanwege de nasmaak weer via de duinen naar mijn geboortedorp. Naar 'Jan met de lamp', een monument op de kop van de haven. Maar helaas, het visrestaurant was dicht. Niet getreurd, er zijn er meer. En zo peddelde ik onder een heerlijk zonnetje weer naar huis. Wel erg druk vandaag. Veel fietsers, wandelaars, gezinnen die net als ik van dit schitterende weer genoten. En weer met een smakelijk vissie in de buik door de prachtige duinen naar huis.
Hopelijk komen er nog meer mooie dagen aan.
Ger