Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvakantie zomer 2007 - Forum Wereldfietser

fietsvakantie zomer 2007

Beste wereldfietsers,

Ik ben Job uit Leimuiden. Ben inmiddels 25 jaar en werk inmiddels alweer een maandje of 8 bij een leuk klein bouwkundig adviesburo in de buurt. Heerlijk elke dag op het fietsje door de polders heen. Het afgelopen jaar is bij mij het fietsvakantievirus ook in volle glorie toegeslagen, nadat ik 2 fietsvakanties heb ondernomen. Allereerst heb ik 3 maanden rondgefietst in nieuw-zeeland na het afronden van mijn studie in januari, Wat echt een geweldige tijd is geweest. En afgelopen zomer heb ik als voorbode van een "normale" vakantie met drie vrienden in kroatie eerst nog een weekje in slovenie gefietst. Beide fietsvakanties hebben voor mij toch wel de doorslag gegeven dat dit zeker het soort vakantie is wat ik ambiëer. Alleen mis ik toch wel de mensen om je heen tijdens fietsen, aangezien ik die beide tochten in mijn uppie heb ondernomen, je komt s'avonds op campings wel mensen tegen die vooral geintereseerd zijn in jouw reis, levert wel weer leuke gesprekken op. Maar toch voelt het allemaal een beetje "eenzaam" aan.
Dit jaar zal ik waarschijnlijk niet voor 3 maanden weg kunnen gaan, maar een weekje of 3 moet wel gaan lukken, ik zit te denken aan een mooie reis in europa met misschien wel meerdere mensen, dat hangt er geheel vanaf of ik nog een beetje aanspraak krijg in dit topic. Het liefst stap ik in nederland op de fiets en fiets dan een stuk weg uit nederland naar een vooraf besproken eindpunt, waarvandaan we weer met de trein/bus terugkeren naar nederland. Maar ik sta voor bijna alle opties open. Nu zoek ik dus "jonge mensen" die komende zomer met mij willen fietsen. Hopelijk kunnen we een leuke groep eengestemde personen vormen die tesamen een prachtige fietstocht in europa houden. De komende zomer is voor mij op dit moment nog een wijds begrip, en ben hierin op dit moment ook nog niet afhankelijk van bepaalde data, en pas me dus zo mogelijk aan aan de wensen/eisen van mogelijke mede-reisgenoten.
Tijdens fietsvakanties houd ik erg van om gewoon een rustig tempo te fietsen en zo dus zo veel mogelijk te kunnen genieten van de vrijheid en de natuur om je heen. als afstanden houdt ik meestal zo'n 50 á 100 km per dag aan (het is voor absoluut geen prestatie-tocht). Natuurlijk wil ik zo low-budget (=goedkoop kamperen, waar mogelijk wildkamperen, en s'avonds lekker zelf je potje eten klaarmaken) als mogelijk reizen, maar dat vind ik niet echt een moeilijke opgave als fietser.

Nu maar wachten op reacties.... anders zijn er vast nog wel andere mogelijkheden voor het ontmoeten van andere mede-wereldfietsers op de fietsweekenden van de "wereldfietser".

groetjes,

job

Wie oh wie heeft er zin en tijd om in de zomer 3 weken te fietsen met Job?
Hallo Job,

Jim en ik gaan 3 weken naar cuba, ga je mee? we vertrekken 7 april, low budget en low weight is het plan. kijk hier voor onze globale route plannen:
http://members.chello.nl/j.berg20/index.html en dan even bij fietsen onder cuba 07 kijken.
als je intresse hebt dan krijg je natuurlijk meer info.

groetjes carolien

hallo,

ik ben lieke (23) en net afgestudeerd. ik ga komende maart naar granada, daar eerst een maand spaans leren en dan stap ik op de fiets om in spanje rond te fietsen en spaans te spreken. ik ben van plan om eerst langs de oost kant naar barcelona te fietsen, via de pyreneeen naar santiago en dan naar sevilla door het binnenland. waarschijnlijk heb ik dan spanje wel gezien en afhankelijk hoeveel tijd ik dan nog heb (misschien wel tm augustus) wil ik dan wel de oversteek maken (per boot/vliegtuig/fiets) naar italie om daar verder te fietsen.
misschien dat je een tijdje zin hebt om mee te gaan? ik wil ook gewoon lekker rustig fietsen dus niet meer dasn 100 km en waarschijnlijk minder per dag en lekker kamperen.


laat maar eens iets horen als het je wat lijkt,

lieke

Hallo Job
Kijk even naar mijn oproep voor een tocht naar Praag in Juli 2007. Ben 36jr en ben vorig jaar naar Compostela gereden

Groetjes

Koen (Antwerpen)

Hoi Job,

Je beschrijft echt exact mijn wensen op fietsvakantiegebied! Je plannen spreken me erg aan.
Ik ben 25, net afgestudeerd (maar opnieuw met een opleiding gestart), en woon in Amsterdam. Ik ben sinds een paar jaar bezig met fietsen, doe mee aan de wielrentrainingen van de VU, en ga er het liefst elk weekend op uit voor een mooi toertochtje door Nederland.
Ik heb dit jaar mijn eerste echte buitenlandse fietsvakantie gedaan, heb namelijk in januari een maandje door Costa Rica getourd (alleen). Echt supergoed bevallen, prachtig land, en dit smaakte zeker naar meer!
Ik heb al (vage) plannen zitten maken voor de komende zomer, dat ik dan gewoon vanuit Amsterdam wil vertrekken, en maar zien waar ik dan uit zou komen. Visioenen van mooie landelijke weggetjes dwars door het Franse platteland, en verder ;)
Het lijkt me ontzettend leuk om dit met meerdere mensen te doen. Wat je zegt, je ontmoet wel veel andere toeristen die jou allemaal reuze stoer vinden (en een beetje gek ;)), maar zo'n tocht samen maken lijkt me toch ook wel een extra dimensie.
Ik hoop dat er nog meer gelijkgestemden reageren, en sowieso misschien leuk om eens wat plannen nader door te spreken?
Als je wilt reageren, post gewoon in dit topic of stuur me een PB.

Groetjes, Barbara

PS ik ben overigens wel gebonden aan de 'schoolvakantie', maar ik heb zeker een week of 8 de tijd (juli/aug), dus er moet iets te plannen zijn!

hoi job en ofanderen,

ook mij spreekt jobs reisbeschrijving erg aan!
ik ben 22, studente,(ik wielren en mtb) en kan helaas alleen augustus weg.

groetjes,
Noortje

hoi barbara, noortje en anderen,

Ten eerste hartstikke leuk van jullie dat jullie gereageerd hebben. En tof dat jullie je wel kunnen vinden in het soort reis dat ik heb beschreven.

Ik heb naast deze reacties van jullie ook nog wat reacties gehad per PB, dus er begint zich al een groepje mensen te vormen voor de reis.

Het lijkt me dus leuk om de plannen verder uit te werken, hoewel het nog een flink tijdje duurt voor het weer zomer is en het dus ook zover is om op vakantie te gaan.

wat mij betreft komt de maand augustus mij ook wel erg goed uit.

En mochten er nog meer mensen zijn die interesse hebben... laat wat van je horen.

groetjes,

job

Hoi hoi,

Leuk om te horen dat er meer geinteresseerden zijn! Wel zo gezellig.
Sorry als ik wat overhaast reageerde, maar je plannen spraken me gewoon zo aan, dat ik graag wilde weten of ze nog doorgingen ;)

Wat mij betreft kan t regelen ook nog wel ff wachten. Misschien is het idd wel leuk om over een tijdje eens af te spreken met de mensen die mee zouden willen.
We houden contact!

Oh, en augustus vind ik trouwens ook prima.

Groetjes Barbara

Hoi Job, Barbara, Noortje en anderen,

Lijkt me erg leuk om met een groep jonge mensen te gaan fietsen.
Ben zelf jongen van 25 jaar en kom uit omgeving van Haarlem.
Heb al aardig wat fietsvakanties gedaan oa naar Italie, Barcelona en Coast to Coast in Amerika. Hebben jullie al wat meer plannen gemaakt inmiddels?

Groeten Onno