ik reageer even op wat je aangeeft:
-google eens op 'gxp trapas' en dan zie je wat voor trapas je hebt. in de fietswereld worden dit wel 'buitenboordlagers' genoemd want in de grijze ringen met de inkepingen zitten de lagers. en die zitten buiten je bracket/frame.
- de inkepingen, daar past gereedschap op om deze in en uit je frame te draaien.
zo eentje:
ik neem aan dat deze grijze ringen nog goed vastgedraaid in je frame zitten. dan he je deze tool niet nodig, maar weet je waar die inkepingen voor zijn.
- je crankstel heeft waarschijnlijk een holle trapas (een buis) en de rechtercrank ziet hier op vast. en vanaf de rechterkant kun je 'dus' in je trapas kijken.
- je linkercrank zit op het linker uiteinde van deze holle trapas geklemd met een paar inbusschroefjes en met een pasvorm met inkepingen.
én je draait (eerst, daarna de twee inbusjes vast) links buitenop een soort dopje met schroefdraad (ik denk dat dit is wat jij de inbus noemt) in het uiteinde van de as om de linkercrank een beetje aan te drukken. dat zorgt er voor dat je geen speling hebt.
! dit is wat je nu opnieuw moet afstelllen.
of zoek op youtube een filmpe waar dit wordt behandeld (op de site van fietsenzaak Mantel?)
mijn advies is dus ongeveer: linkercrank beetje loshalen. op buitenkant de dop er weer op en handvast aandraaien. inbusboutjes van je linkercrank aandraaien. (en eerst de betere versie van dit advies op een filmpje bekijken om zo je trapas weer speling-vrij goed te monteren.)
(je hebt wel internet. is er niet iemand met een smartphone die een foto kan maken en plaatsen van de linkerkant van je crankstel?)