Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trekking frame gezocht - Forum Wereldfietser

trekking frame gezocht

hallo mensen,

ben op zoek naar een frame en voorvork voor een trekkingfiets te bouwen.
heb ongeveer alle andere onderdelen reeds van op mijn bestaande fiets. dat is een atb waarmee ik ging trekkne, maar het kader is veel te groot.

ik zoek dus een frame (hardtail uiteraard) en voorvork, balhoofdset... (kortom alles om mee te sturen ook want dat is ook niet goed). de groep en de wielen kan ik overhouden van de vorige fiets.

probleem is nu dat als je bijvoorbeeld naar santos kijkt een frame daar 700 euro kost, belachelijk veel geld als je ziet dat je volledige fiets voor 1000 euro hebt. dan kan je mijn inziens beter een volledige santos kopen. (bijvoorbeeld hé). Ik zoek dus een deftig, liefst cromo frame voor 26 inch wielen, trekking geometrie en dat niet te veel geld kost.

weet iemand iets ?

hartelijk dank

Misschien moet je rondkijken naar een tweedehands fiets waarvan het frame voor jou de juiste maat heeft, en je eigen onderdelen daarop overzetten. Of doorsparen tot je een complete Santos kan betalen en je oude fiets verkopen. :wink:

Hoi!

Waarom 700E :shock: voor een frame uitgeven als een Fahrrad Manufaktur T-400 800E kost met alles erop en eraan? Stukken goedkoper en zeker zo goed al een Santos.

Er rijden aardig wat tevreden wereldfietsers op deze fiets, zoek maar even op het forum :)

Fiets de wereld (op een T-400)
Whisky

amaai, 800 euro voor een t400, had gezien dat die 1100 koste. waar heb je die vandaan aan 800 euro ? want dat is heeeeel veeeel fiets voor 800 euro. heb nog even naar santos zitten kijken, als je een volledig uitgeruste santos neemt, dat wil zeggen met tubus dragers en nog wat zaken, dan zat ik op 1500 euro, way over mijn budget.

179 euro voor een frame, dat is een mooie prijs; heb ook een winkel gevonden die voor 250 euro ridley op maat kan laten maken. dit zijn vind ik al heel wat normalere prijzen.

Ik zou graag staal kopen, maar dat is moeilijk te vinden. ik weet het: 1000 en 1 topic hierover. maar ik weeg 100kg, en of mijn fiets nu 15 of 18 kg weegt, who cares. is het eigenlijk nog een issue buiten het feit dat staal rustiger rijdt ? (als je het mij vraagt dat rij ik nog het liefst op oude fietsen: stalen frame, 28 inch brede alu velgen met veel momentum, en een gebogen stalen voorvork die veel klappen opvangt en een sturmey binnenversnelling) gek eigenlijk dat na al die jaren ontwikkeling er toch een aantal merken zijn die terug gaan naar simpele degelijke fietsen zonder toeters of bellen. kan me eigenlijk niet voorstellen wat nut een geveerde voorvork heeft (buiten atb cross). Je ziet nog veel vragen, al alleszins die twee opties van jullie al bekijken, de t400 bestaat ook in een T600 of T700 heb ik gezien.

Hoi!

VSF T-400 2004 Model (nog met de goede Marathon XR's) en een neutrale grijze kleur:
http://www.fahrradladen-tuebingen.de/ad ... elles.html

Prijs: 849E
Hoe de prijzen in Nederland en Belgie liggen weet ik niet.

Whisky

850 euro voor zo'n fiets is echt heel weinig geld, de onderdelen alleen zijn ongeveer die prijs. heel knap.

er zijn twee opties die ik zou willen nemen. Ofwel zoek ik inderdaad (en heb dat al wat gedaan) hetzelfde tweedehands frame maar kleiner. ofwel koop ik een volledig nieuwe fiets maar dat zou dan wel staal en 28 inch wielen worden. dat heb ik besloten. daar rij ik toch liever op. want ook al kost een frame maar 170 euro, een balhoofd, een voorvork stuurpen en stuur erbij, dan zit je al aan een redelijk bedrag. moet daar nog een tubus bij en een brooks en je bent al meer dan 450 euro kwijt. het gaat snel in deze branche. als ik een T700 kon krijgen voor 850 euro was hij direct van mij. maarja dat zal wel niet.
hartelijk dank
groetjes (dus nu op zoek naar een giant terrage cromo double butted frame van 17-18 inch ingoede staat)

dankjewel wisky, hoe kom je toch aan al die schops en links ongelofelijk. Ga eens flink kijken en dan shoppen, oléolé.

ik zag net wel dat een t700 een alu vork heeft ? rare mannen. als er nu iets is dat ik graag in cromo zie is het wel de voorvork.
tis toch heel veel fiets voor die prijs, effe zien hoe ik dat tot in belgie kan krigjen. hartelijk dank

M-geneering verkoopt stalen voorvorken. Expeditiemodel voor 125E en tourmodel voor 55E. Die laatste lijkt me al heel geschikt. Zijn beide ahead types. Ik weet niet wat er op de T700 zit en of je huidige stuurpen op een ahead type past.

hierboven is een link gegeven van een frame van 180 euro
http://www.meilenweit.net/cgi-bin/gross.cgi?25006

op die site vind je ook een santos frame voor 470 euro dacht ik.
dat is nog steeds niet goedkoop. ik heb 8 jaar geleden een giant terrago gekocht voor minder dan 470 euro met cromo double butted frame, deore lx en serieus sterke wielen. dat frame is te groot maar dat blinkt nog en van slijtage niets vast te stellen. heb er steeds mee getrokken. altijd verhard mee gereden (asfalt, gravel) maar de fiets woog meer dan 15kg en de pakking 25 en ik : een kleine 100, dus met 140kg voluit overal op en over. bandenspanning: slicks 5 bar. de kluisberg af tegen meer dan 80km/h. eigenlijk goed materiaal, alleen onbehoorlijk van de fietsenwinkel om mij een toonzaalmodel, endus niet gepast kader te verkopen.
enfin om een lang verhaal kort te maken. fietsen zijn duur geworden vind ik. tegenwoordig is het meer een luxeproduct aan het worden. 800-1000 euro voor een fiets, terwijl je 8 jaar geleden voor minder dan de helft al fiets had die beter was dan het gemiddelde. (mijn loon is in die tijd niet maal twee gegaan, spijtig)

Misschien een Surly frame? http://www.bike4travel.nl/index.php?cPath=58_156

Of deze goedkoop is heb ik geen kijk op. Degelijk lijktie me wel. EN incl. Voorvork

Roald schreef:Misschien een Surly frame? http://www.bike4travel.nl/index.php?cPath=58_156
Kijk: http://www.cyclofiend.com/cc/2007/cc223-brianm0107.html
Ziet er betrouwbaar uit. Lijkt me een lekkere fiets. Ook voor mij. Ben zelf ook de lichtste niet.
Als je wat Googled zie je nog meer leuke Long Haul Truckers.
Zag het frame ook hangen bij Kronenberg in de Van Woustraat, Amsterdam.
niko

de laatste link is mooi, heb er eentje besteld, voor 100 euro, de moeite waard, hartelijk dank