Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips voor een wereldreis????? - Forum Wereldfietser

tips voor een wereldreis?????

Hallo,
Mijn vriendin en ik overwegen om volgend jaar april op de fiets te springen voor ongeveer een jaar richting Azie. We zijn zo enthousiast geworden na het lezen van allerlei reisverslagen...!!! We zijn er nog niet helemaal uit, hoor, want we zullen beiden onze baan moeten opzeggen en ook iets met ons koophuis moeten regelen....!!! Ondertussen fantaseren we lekker door en we kunnen wel wat tips gebruiken. We dachten er eerst aan om via Turkije naar centraal azie te fietsen maar eerlijk gezegd weet ik niet of iran en pakistan wel zo leuk en veilig is! we willen in ieder geval naar china fietsen en door Kirgizie fietsen! (en op de friendship highway?)
We hebben al best veel reisverslagen gelezen en daar staat natuurlijk al een heleboel in. Maar, laat ik de vraag anders stellen aan fietsers die ons al zijn voorgegaan: welke trajecten zijn nu ECHT de moeite waard? Misschien kunnen wij op basis van reacties een leuke route in elkaar zetten.... (ook welkom: welke trajecten achteraf gezien niet aan te raden)

Ik ben benieuwd....
greetz
saskia

Op de Fiets- en Wandelbeurs (3 en 4 maart) zijn informanten van de vereniging de Wereldfietser die je over al hun ervaringen kunnen vertellen. Kom kijken :lol:

Op 26 maart is er in mijn winkel een avond speciaal voor fietsers die een lange reis willen gaan maken. Een paar fietsers die net terug zijn, zullen daar ook aanwezig zijn. Dan komt ook weer de nieuwe jaarlijkse editie uit van het boekje De Wereldfietser, handreiking voor het maken van een lange reis.

hallo erik,
Ik heb in okt 2005 mijn koga wordltraveller bij jou gekocht (showroommodel) en ik ben afgelopen juni nog bij je langs geweest voor o.m een onderhoudsbeurt....... ik ben ook zeker van plan om op 26 maart langs te komen voor die info avond voor wereldfietsers en waarschijnlijk zie ik je ook op de beurs begin feb! Maar bedankt voor je reactie!

Gewoon je je neus en je dromen volgen! :P

Blanche schreef:Gewoon je je neus en je dromen volgen! :P
Ze heeft helemaal gelijk. Maar ook je verstand gebruiken is heel belangrijk ;-)
Ik kan je vooral centraal azie aanraden. Onze laatste reis was geweldig. Tadjikistan en Oezbekistan. Ook ben ik liefhebber van de Kaukasus landen en het Midden Oosten. India vind ik ook geweldig. Ga vooral van de snelwegen af! Het kost meer tijd maar het is te overwegen waard.

Het wordt dus best moeilijk een beslissing te nemen. Wil je iets weten. Je kunt altijd mailen. Echte hele lange reizen hebben wij niet gemaakt, maar we hebben onderhand veel reiservaring op de fiets.
Groeten
Gudy

Hoi

Mijn vriendin en ik zijn afgelopen jaar van Nederland naar China gefietst via het middenoosten en centraal azie.

De absolute hoogtepunten voor ons waren voor ons:
- Jordanie> prachtige natuur
-Syrie> ongelooflijke gastvrijheid
-Iran> cultuur en ontzettend gastvrije mensen
-Tajikistan> de pamir highway: alsof je op 3800m hoogte door de woestijn rijdt. Prachtig. De andere landen waren trouwens ook de moeite meer dan waar. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit waar je heen gaat zolang je maar op de fiets zit ;)

Voor vragen kan je gewoon mailen. Staat op onze website: www.buurma.nl

veel plezier.
joris

zelfde als joris, nu nog onder weg, maar waarschijnlijk met een paar maandjes (eindelijk) weer naar europa terug; tot aan china wijken de routes die joris en stella namen niet veel af van de mijne, zij het dat ze een aantal weken achter me aan fietsen (met uitzondering van een erg gezellige tijd in egypte dan). vraag en vuur maar, maar de beste route die vind je toch echt zelf; kijk maar welke reisverhalen en gebieden je het meeste aanspreken, zet die a la marco en lisette op een grote kaart uit, en verbind ze vervolgens met een lijntje; voila..


Eelco