door
alma » vr 15 nov, 2019 10:27
Dank jullie.
Waar je me ziet lopen met die halve fiets op mijn rug, was het inderdaad te steil om de fiets in zijn geheel omhoog te slepen, dus dan maar zo. Was gelukkig niet zo lang, maar ongeveer 100 hoogtemeter
Camera's draag ik bij me in mijn rugzak, statietjes zitten in een tasje aan mijn frame (Vaude Cruiser Bag). Filmapparatuur maakt inderdaad een relatief groot deel van mijn bagage uit, zo'n drie kilo, oftewel 30%, al is een Gopro natuurlijk niet zo groot en zwaar. Ik stond voor de keus: een micro four thirds met extra lens, of een mico four thirds met daarbij een aparte, lichtsterkte compactcamera (LX 100). Het laatste was maar iets zwaarder dan het eerste. Na lang wikken en wegen uiteindelijk voor het laatste gekozen, en absoluut geen spijt van. Had in het verleden, door het onderweg wisselen van lenzen, veel last van vuil op de sensor, wat timelapses behoorlijk kan verpesten, en nu dus logischerwijs helemaal niet meer. Verder is het fijn om twee timelapses tegelijk te kunnen maken, of een timelapse en andersoortige opnamen.