Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen gevraagd over solo-fietstochten - Forum Wereldfietser

Ervaringen gevraagd over solo-fietstochten

Beste Mensen,

Wie kan mij aan ervaringen helpen over solo-fietstochten(zowel positieve als negatieve) in Europa.

Ik heb namelijk het plan opgevat om na mijn studie een paar maanden solo te gaan fietsen door Europa, eventueel de North Sea Cycleroute. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen, ook wat betreft veiligheid in je eentje.

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten,

Dj Daft

he wanneer is je studie afgelopen? mijne is over 4 jaar afgelopen en dan wil ik die route ook gaan rijden. de volle 6000 km. mijn enige solo tocht,(ben vorig jaar pas voor het eerst begonnen met tochten en ben verslaafd geraakt.) mijn eerste tocht was 400 km door nederland en dat was erg gaaf. ik kwam allemaal andere fietsers tegen, en ook gewoon mensen die een praatje maakten als ik bijvoorbeeld 's avonds op de camping aankwam. erg positief dus. en afgelopen hemelvaart ben ik met een hele groep van de wereldfietser meegweest op hemelvaart trektocht.

groetjes nathalie

Op 8 november houdt De Wereldfietser de jaarlijkse Wereldfietsmiddag.
Op die middag zijn er allemaal verschillende mensen aanwezig die door verschillende delen van o.a. Europa hebben gefietst en je zeker meer informatie kunnen geven. Ik ben er zelf ook. We hebben door alle landen van Europa gefietst in verschillende jaargetijden en kunnen je wellicht een stukje op weg helpen.
Groetjes,
Marco Meijerink
Voorzitter Activiteitencommissie Wereldfietser

PS: kijk ook op: http://www.wereldfietser.nl/index.php?c ... ietsmiddag
Dag DJ en anderen,

Ik heb in de afgelopen twintig jaar alle uithoeken van Europa al fietsend verkend, in mijn uppie, en de meest 'gevaarlijke' situaties die ik meegemaakt heb zijn:

-zeer uitzonderlijk wat machogedrag in de vorm van fluiten, een tik op je kont of een huwelijksaanzoek
-talloze keren blauwe en geschaafde benen, vanwege een tuimeling op de weg door iets dat in het voorwiel schiet, een onhandig manoeuvre met fietspedalen (en een keer met fiets en al van de roltrap getuimeld op Rotterdam CS)
-'s nachts tijdens het wildkamperen in Zweden bijna overreden door een parkerende vrachtwagen

Die situaties hebben dus bijzonder weinig te maken met het soloreizen op zich. Zeker in onze contreien is daar niets gevaarlijks aan. Natuurlijk is het zo, dat er niet direct iemand bij je is als er echt iets ergs gebeurt, zoals een zware val met breuken oid, maar dat risico is in het dichtbevolkte hier en GSMrijke nu wel heel relatief.

Wel is het zo dat ik, zeker in 'latijnse' landen, van iedereen tot vervelens te horen kreeg dat het veel te gevaarlijk was als vrouw alleen zo op de fiets.... niet dus.

Het leuke aan soloreizen is dat je eigenlijk bijzonder veel contact hebt met mensen, want je wordt veel sneller aangesproken dan wanneer je in koppel of als groep reist.

En het allerheerlijkste is... je bent volslagen onafhankelijk, je kunt doen en laten waar je zin in hebt.

Groetjes,

Astrid

Bedankt voor deze reacties!

Ik hoop dat nog meer wereldfietsers mij kunnen voorzien van mooie ervaringen, die mij nog enthousiaster maken.

Met vriendelijke groet,

Dj Daft

Er valt zo veel te vertellen over solo fietsen.
Je maakt sneller contact, je kan je eigen gang gaan, geen gekibbel en wederzijdse irritaties. Maar als het tegenzit moet je het wel zelf oplossen. En mooie dingen kan je niet (altijd) delen; en delen kan dubbel genieten zijn.
Kortom, er valt weinig zinnigs te zeggen. Of het wat voor je is, hangt helemaal af van hoe je in elkaar zit.