Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vermiste bagage: fiets - Forum Wereldfietser

Vermiste bagage: fiets

Beste allemaal,

Ik zit voor een korte fietsvakantie in Marokko maar ik zit al 2 dagen te wachten tot Air France eindelijk mijn fiets bezorgt. Deze staat nog in Parijs. Ik baal hier vreselijk van. Bovendien maak ik allerlei extra kosten (en zit natuurlijk veel liever in het zadel.)

Ik vermoed dat er weinig aan te doen is, maar heeft iemand tips voor een dergelijke situatie? Wat kan in bovendien claimen bij Airfrance? Zijn hier regels voor?
Het ergste is natuurlijk dat ik me hier zit te vervelen terwijl het puik fietsweer is. Dat wordt natuurlijk nooit vergoed..

Peter

Hoi Peter,

Heb je er in die 2 dagen al over nagedacht waarom dit jou, juist nu overkomt. Misschien goed erover na te denken wat er fout is gegaan en er zo voor te zorgen dat het jou geen 2de keer meer zal overkomen.

Veel suc6

Groetjes Ad
Peter Rodenburg schreef:Beste allemaal,



Ik vermoed dat er weinig aan te doen is, maar heeft iemand tips voor een dergelijke situatie? Wat kan in bovendien claimen bij Airfrance? Zijn hier regels voor?
Peter
Ik weet niet of er regels zijn, maar als ze er zijn hoeven dat nog niet de jouwe te zijn. Ik zou ze duidelijk maken dat je je fiets wilt hebben en dat het niet jouw probleem is hoe hij bij jouw terecht komt, en dat je anders een schadeclaim indient, misschien kun je het via je reisverzekering doen, als je die tenminste hebt afgesloten.

Helaas kun je niets claimen, tenzij je je fiets echt niet meer terug krijgt, of je fiets schade heeft opgelopen.
De luchtvaartmaatschappij is alleen aansprakelijk te stellen voor directe schade en niet voor schade als gevolg van.
Ik zou wel na thuiskomst een belangrijke PR-functionaris van Air France zien te traceren waaraan je jouw probleem keurig uitlegt. Dat een fiets een vlucht later komt is pech, maar twee dagen in Parijs had toch wel voorkomen kunnen worden.
Wellicht bieden ze je iets aan uit coulance

Bert

bert sitters schreef:Helaas kun je niets claimen, tenzij je je fiets echt niet meer terug krijgt, of je fiets schade heeft opgelopen.
Inderdaad Bert, maar voor de volledigheid, dat zou niet gelden indien Peter binnen de EU was gebleven. Binnen de EU heb je wel aanspraak op schadevergoeding bij vertraging van je bagage.

http://www.zibb.nl/casus/artikel/asp/ar ... index.html

Gerd

Hoi,

je hebt in ieder geval recht op een vergoeding per dag, dat je zonder begagae zit. Uit mijn ervaring in Marokko kwam dat neer op ongeveer 40 euro per dag, en ook nog alle declaraties die je kunt indienen, zoals bijvoorbeeld gemaakte taxi-kosten, misschien zelfs wel je hotelkosten. In ieder geval moet je dan de sticker van je fiets die ze in je paspoort plakken gaan laten zien aan de balie van Air France. Dit kan op het vliegveld, maar dit kan ook bij het Air France -kantoor. Volhouden helpt. Je bent namelijk in Marokko... en daar izjn ze gewend aan onderhandelende mensen.

SUcces!!

Hoi Annemiek,

Hoe is het met jou?
Geldt die vergoeding ook voor een fiets? Ik heb begrepen dat dit alleen geldt als je helemaal zonder bagage zit en daardoor extra kosten moet maken. Probleem is dat men een fiets in de regel niet ziet als een vervoermiddel waarmee je van de luchthaven naar de stad kunt fietsen.
Men gaat er vanuit dat je sowieso kosten moet maken voor vervoer naar de stad.
Iets anders is natuurlijk als je meegaat met een georganiseerde reis en jouw programma in de war raakt, omdat je niet meekunt zonder fiets.
Ik denk dat een reisleider namens een reisorganisatie meer poot heeft om op staan richting Air France dan een particulier.
Verder moet onderhandelen wel echt in je bloed zitten.
Kom je nog op de nieuwjaarsreceptie van de Werledfietser op 7 januari in de Kargadoor in Utrecht.

Signature schreef:Hoi Peter,

Heb je er in die 2 dagen al over nagedacht waarom dit jou, juist nu overkomt. Misschien goed erover na te denken wat er fout is gegaan en er zo voor te zorgen dat het jou geen 2de keer meer zal overkomen.

Veel suc6

Groetjes Ad
Ik ben heel benieuwd hoe iemand ervoor kan zorgen dat zijn ruimbagage niet zoekraakt; volgens mij ben je als passagier na het afgeven van je bagage volstrekt aan de maatschappij en de afhandelaar overgeleverd.
Je suggereert dat je als passagier kunt voorkomen dat je bagage niet meekomt. Ik hoor heel graag van je hoe je dat kunt doen!

Signature schreef:Hoi Peter,

Heb je er in die 2 dagen al over nagedacht waarom dit jou, juist nu overkomt. Misschien goed erover na te denken wat er fout is gegaan en er zo voor te zorgen dat het jou geen 2de keer meer zal overkomen.

Veel suc6

Groetjes Ad
Vreemde opmerking. Ik ben benieuwd naar je volgende advies. Hopelijk is het een advies waar ik iets aan heb.

peter de rijk schreef:
Signature schreef:Hoi Peter,

Heb je er in die 2 dagen al over nagedacht waarom dit jou, juist nu overkomt. Misschien goed erover na te denken wat er fout is gegaan en er zo voor te zorgen dat het jou geen 2de keer meer zal overkomen.

Veel suc6

Groetjes Ad
Ik ben heel benieuwd hoe iemand ervoor kan zorgen dat zijn ruimbagage niet zoekraakt; volgens mij ben je als passagier na het afgeven van je bagage volstrekt aan de maatschappij en de afhandelaar overgeleverd.
Je suggereert dat je als passagier kunt voorkomen dat je bagage niet meekomt. Ik hoor heel graag van je hoe je dat kunt doen!
Hoi Peter,

Het blijft voor mij ook speculeren maar ondanks ik hier nu een reactie heb gegeven wil ik deze ook graag afmaken. Als eerste vraag ik mij dan ook af waarom de fiets in Parijs staat en niet in Amsterdam daar waar Peter vandaan komt. Hij geeft aan dat het een korte vakantie betreft dus mag ik er van uitgaan dat hij niet in parijs is voor een doorreis, wat bij mij dan opkomt is het financiele voordeel wat hij kan behalen door in Parijs te vertrekken, je mag natuurlijk ook verwachten dat bij een dergelijke maatschappij dit soort zaken goed geregeld zijn. Dus kom ik nu terug bij Peter met mijn vraag aan hem of het van finacieel belang is geweest in Parijs te vertrekken?. In zijn eerste regels geeft hij aan allerlei extra kosten te moeten maken daarna heeft hij het over een claim bij airfrance en tenslotte laat hij weten dat hij zich zit te vervelen en dit wordt natuurlijk nooit vergoed. In de korte uitleg waarin hij zijn problemen omschrijft word er in 3 regels aangegeven over zijn finaciele belangen. Het belangrijkste van een fietsreis is het fietsen en dat plaatst hij tussen haakjes.

Groet Ad

Ralph schreef:
Signature schreef:Hoi Peter,

Heb je er in die 2 dagen al over nagedacht waarom dit jou, juist nu overkomt. Misschien goed erover na te denken wat er fout is gegaan en er zo voor te zorgen dat het jou geen 2de keer meer zal overkomen.

Veel suc6

Groetjes Ad
Vreemde opmerking. Ik ben benieuwd naar je volgende advies. Hopelijk is het een advies waar ik iets aan heb.
Hoi Ralph,

Ik ben van mening dat Peter weet waar het over gaat en dat hij wel of niet iets met mijn antwoord kan. Jij bent nu niet diegene die om een advies vraagt dus kan ik het jou ook niet geven.

Groet Ad

Signature schreef:
Ralph schreef:
Signature schreef:Hoi Peter,

Heb je er in die 2 dagen al over nagedacht waarom dit jou, juist nu overkomt. Misschien goed erover na te denken wat er fout is gegaan en er zo voor te zorgen dat het jou geen 2de keer meer zal overkomen.

Veel suc6

Groetjes Ad
Vreemde opmerking. Ik ben benieuwd naar je volgende advies. Hopelijk is het een advies waar ik iets aan heb.
Hoi Ralph,

Ik ben van mening dat Peter weet waar het over gaat en dat hij wel of niet iets met mijn antwoord kan. Jij bent nu niet diegene die om een advies vraagt dus kan ik het jou ook niet geven.

Groet Ad
Gelieve dan een volgende keer gebruik te maken van de optie persoonlijk bericht of email.

Signature schreef:Het blijft voor mij ook speculeren maar ondanks ik hier nu een reactie heb gegeven wil ik deze ook graag afmaken. Als eerste vraag ik mij dan ook af waarom de fiets in Parijs staat en niet in Amsterdam daar waar Peter vandaan komt.
Wie met Air France vliegt, zal allicht vanuit Amsterdam via Parijs vliegen en daar over moeten stappen; ook de ruimbagage zal in een ander vliegtuig moeten. In het algemeen geldt natuurlijk wel dat hoe minder je overstapt, hoe beperkter het risico op verlies of vertraging is. In zoverre kun je het risico inderdaad beperken. Wel zijn rechtstreekse vluchten nogal eens duurder dan vluchten met overstappen.

Je kunt het risico verkleinen bij vluchten met een overstap, door te kiezen voor een ruimte tijd tussen de aankomende vlucht en de vertrekkende vlucht op de overstap-luchthaven. Zo lijkt 2 uur ruim, maar als je eerste vlucht vertraging heeft wordt het krap.

Signature schreef:
... je mag natuurlijk ook verwachten dat bij een dergelijke maatschappij dit soort zaken goed geregeld zijn.

Groet Ad

Ik ben één keer met Air France gevlogen, voor een reis georganiseerd door Cycletours. Op de heenvlucht naar Corsica is de gehele groep en tevens de groep van Sindbad gestrand in Parijs, in totaal ongeveer 30 mensen inclusief bagage en fietsen. We konden gelukkig wel zo’n zes uur later met de volgende vlucht mee zodat we in het donker van het vliegveld naar de camping konden fietsen en de tent opzetten.

Je mag dus misschien wel verwachten dat het vanzelfsprekend is dat bij een dergelijke maatschappij dit soort zaken goed geregeld is, dat is echter helaas niet altijd het geval.

Bovendien is Air France gefuseerd met KLM, en die letters staan voor Koffers Landen Morgen (wellicht geldt dat óók voor fietsen?).

Groeten,

Peter

De fiets staat idd in Parijs vanwege een tussenstop. Nog steeds helaas.
Ik heb m.i. aan alle voorwaarden voldaan: ik heb vooraf gereserveerd voor de fiets, de fiets verpakt in een fietsdoos en een overgewicht toeslag van 80 Euro betaald (enkele reis).

Bedankt voor alle reacties in ieder geval.

Peter,

Ik vind dit echt schandalig!!!!!!!!!!!!
80 Euro extra vangen voor een enkele reis en dan jouw fiets in Parijs laten staan, terwijl Air France jou in Marokko aangeeft dat jouw fiets in Parijs staat! Men weet het dus, maar doet niks.
en wat je al niet kan doen om te zorgen dat je fiets op dezelfde vlucht meegaat , volgens mij niet zo heel erg moeilijk !! de bagage die je meeneemt in een vliegtuig word gelabeld dus ook je fiets ,hier word een bagagelabel aangeplakt of op vast geplakt !! mooi he :D !! hier staan dus nummers op en je naam ,van dit label word een stikkertje met de nummers afgehaald en in je ticket geplakt dus als je dan een overstap moet maken kan je altijd naar de balie van de gate afhandelaar lopen en vragen of je fiets daadwerkelijk geladen is simpel .dit kunnen de afhandelaars in het computersysteem zo na kijken .ze zullen er wel niet vrolijk van worden als er weer zo"n wereldfietsertje omzijn fiets komt zeuren :lol: :lol: en dan is het nog vroeg genoeg om bonje tegaan schoppen, van wat hebben jullie met mijn fiets gedaan !! om vervolgens de rest van je bagage ook maar uit teladen want dat je dus zeker niet van plan bent om zonder je fiets te vertrekken .geloof me hier worden ze niet vrolijk van ,mag je verwachten dat je een beetje service krijgt voor je dure euries groet rene en bert dit is nog eens wat anders als alleen een trappert kwijt raken !!! :lol: