door
_Peter_ » wo 25 sep, 2019 11:48
derdekeer schreef: ↑wo 25 sep, 2019 10:56
_Peter_ schreef: ↑wo 25 sep, 2019 00:39
Als aanvulling op bovenstaande kun je kijken of het licht de StVZO goedkeuring heeft, de meeste hier genoemde wel, zoals de Spanninga en Bumm lampen. Zaklampen en andere (vaak) Chinese "rommel" niet, en dat maakt het voor je medeweggebruiker er niet plezieriger op jou tegemoet te fietsen in het donker.
Kun je een oplaadbare batterijlamp aanbevelen met een dergelijke StVZO goedkeuring? Ik ben op zoek.
Moet krachtig genoeg zijn voor snelheden die je met een racefiets haalt. Moet een voldoende lange batterijduur hebben. En nu ik toch bezig ben: bij voorkeur ook met een voldoende brede lichtbundel.
Bij mijn huidige koplamp moet ik kiezen: minder ideale lichtbundel voor mij of irritant voor tegenliggers.
De niet meer te verkrijgen Philips Saferide. Spanninga heeft op basis hiervan de Axendo serie gemaakt die ook in een USB oplaadbare versie te krijgen is. Het enige nadeel van de lamp naast hoe het ding er uit ziet (volgens sommigen) is de manier van bevestigen, doordat deze lamp vrij zwaar is, batterijen en redelijk groot koellichaam, moet je de klemming erg stevig aandraaien om ervoor te zorgen dat die niet verdraaid tijdens het rijden.
Voldoende batterijduur is afhankelijk van jouw definitie ervan, ik heb hem nooit langer dan een uur aan hoeven te hebben. Voordeel is daarnaast dat mocht je zonder licht komen te zitten je de oplaadbare batterijen zelf kan vervangen door een vers setje, dat was tenminste zo bij de Philips, de Axendo heb ik zelf nog niet in de handen gehad, dus misschien hebben ze hier nog wat aan aangepast.