Ik maak nu (paar keer per jaar) trektochten, 3 dagen en dan ongeveer 200 km. Met bepakking dus. Nu heb ik een Giant Sierra (is een ATB (dacht ik) zonder vering, normale remmen enzo), maar ik wil een nieuwe, ook omdat deze nogal aan het verslijten is (de assen zijn versleten, ook die bij de crank(?)). In de toekomst ben ik van plan om meer en vooral ook langere tochten te gaan maken. Wat voor fiets is hiervoor aan te raden? De Sierra die ik nu heb is eigenlijk 'te groot' voor mij, wat bij de trektochten wel heel handig is; je hebt toch een atb, maar dan zonder die extreem gebogen zit.
Ik zal dan zowel on- als off-road fietsen. Is vering dan handig (voor en/of achter)? Wie heeft hier informatie/ervaring over/mee? En dan welke soort achtervering, je hebt een soort Y frame, wat mij niet handig lijk, maar je hebt ook een 'normaal' frame voor achtervering.
Wie kan helpen?
Ik zal dan zowel on- als off-road fietsen. Is vering dan handig (voor en/of achter)? Wie heeft hier informatie/ervaring over/mee? En dan welke soort achtervering, je hebt een soort Y frame, wat mij niet handig lijk, maar je hebt ook een 'normaal' frame voor achtervering.
Wie kan helpen?