door
Joe » vr 26 sep, 2003 19:21
Heb er laatste tijd veel over nagezocht (wanwege een toekomste reis), waarna ik ze standaard ook in Nederland ben gaan slikken.
Ik raad toch aan een boek in de boekhandel te halen waar gewoon duidelijk alle vitaminen en mineralen in staan, met wat ze doen en met wat ze wel en niet samenwerken.
Zorg dat je ook wat (verzadigd en enkelvoudig onverzadigd) vet eet voor goeie opname en genoeg water drinkt voor je ze slikt. Dan worden zowel de vet oplosbare als de wateroplosbare vitamines het beste opgenomen.
Neem gewoon een multi vitamine supplement. Voordeel van een boek gelezen hebben is dat je veel beter inzicht hebt of de verhoudingen kloppen en of ze niet te duur zijn.
Zelf heb ik ze van het Kruitvat. Er staan verschillende potjes met verschillende hoeveelheden. Pak gewoon degene met de meeste inhoud. Is bv 6 euro voor 60 pillen. Kun je er 1 of 2 p.d. nemen. Ik raad wel echt aan om dat te doen vlak NA eten dat wat vet heeft. (vooral zuivel, als kaas, volle melk, echte boter...en natuurlijk het meeste vlees)
Neem je bv op je lege maag een flinke slok water en verder niks dan spoel je 90% gewoon door je darmen weer naar buiten. Je moet op z'n minst iets eten. Dit staat helaas zelden duidelijk op de verpakking.
Hopelijk heb je er wat aan.