Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bubbelsplastic in Saigon? - Forum Wereldfietser

Bubbelsplastic in Saigon?

Hallo mensen,
op dit moment zijn mijn vriendin en ik het einde van onze fietsreis aan het vieren in Saigon. Zondag vertrekken we weer naar Nederland.

We zijn voor de vlucht terug nog op zoek naar goed verpakkingsmateriaal. De fietspyjama hebben we meegenomen en willen we dus weer gebruiken, maar bubbeltjesplastic (wat we op de heenreis voor de edele fietsdelen hebben gebruikt) kunnen we hier nog niet vinden. Ook rondzoeken op de Wereldfietser biedt helaas geen oplossing.

Heeft iemand een goed adresje of een goed alternatief/tip om de fiets te kunnen inpakken? Wij horen het graag!!

Thijs Weenk

onze reissite: www.stukkiefietsen.nl

He Thijs,

Is een fietsdoos of stukken karton aan elkaar geplakt geen optie?

Groet, Rena :wink:

air france verkoopt hele mooie fietsdozen op het vliegveld ($8)
ik heb vorige week nog zo'n doos gekocht in hanoi.
misschien verkopen meer maatschapijen dit soort dozen.

Hoi Thijs !

Net wat Rena schrijft, een paar stukken stevig karton met wat duct tape rond de weke delen plakken. Is in iedere winkel wel te krijgen.

Vliegse :-)

Whisky

Je kunt vast wel iets met piepschuim (bij een hifi- of computerwinkel) op de kop tikken. Dat is lichter en kun je precies in een vorm snijden/pulken voor om je derailleur. En inderdaad, anders karton.

Spring een DHL of ander koerrier kantoor binnen, daar kan je het bijna altijd vinden.

Bedankt voor jullie reacties. We hebben vandaag via een van de 10mln locals hier een tip gekregen over een verzameling fietswinkels. Daar hebben we voor een paar dong wat stevig- en ribbelkarton kunnen kopen.

Morgen eens kijken of DHL open is!

Voor toekomstige reizigers: in district 1, achter het New World Hotel (t.o.v. het backpackerskwartier) zijn de fietswinkels te vinden.