Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Goed dat je het vraagt, ik snapte het aanvankelijk ook allemaal niet zo goed. Dit is mijn ervaring.PatrickL schreef: ↑zo 04 aug, 2019 21:40Ik durf het maar te vragen...
Osmand 3.2.7 geïnstalleerd voor de functie "uit slaapstand halen". Ok dit werkt goed. Maar mijn smartphone gaat niet terug in slaapstand. Ik heb 15 sec van inactiviteit aangeduid voor het activeren van de slaapstand. Als ik terug op een route kom die enkele kilometers rechtdoor bedraagt, zonder afslagen, zonder rotondes kom ik vlot aan die 15 seconden Ik werk offline met osmand. Smartphone is android. Kan iemand mij op weg helpen aub?
Bedankt voor je reactie. Het ging me om de route Arles - Pioch dinges, wij fietsten eerst via een bijzonder slechte weg Arles uit, en daarna was het een en al de oranje D-weg. Maar ik heb inderdaad inmiddels al meer gelezen over alternatieve planners zoals BRouter, het maakt het niet eenvoudiger zeg maardaulagari schreef: ↑zo 04 aug, 2019 12:10Van Pioch Badet richting de kust zou ik één van de twee witte wegen nemen:
Screenshot_20190803_112143.png
En bij mij kiest OsmAnd de rechtse. Route bekeken met BDOrtho IGN en zo het is een asfaltweg met niet al te veel verkeer lijkt het.
Als ik verder naar de kaart kijk zie ik niet echt mogelijkheden voor een leuke[*] off-road route dus ik ben wel benieuwd wat OsmAnd nu precies heeft voor gesteld.
Het is bekend dat de ingebouwde OsmAnd router niet optimaal is voor fietsen, het goede nieuws is dat ze ook externe routeplanners toelaten waaronder brouter. Daarna is het nog zoeken naar het goede profiel maar juist dit soort ervaringen zou je later nog eens kunnen gebruiken om te zien of je "nieuwe" routeplanner die route plant die jij wilt.
Helaas blijft mijn smartphone wakker. Vanuit slaapstand naar begeleiding is er geen probleem. Maar omgekeerd werkt niet. Ik heb met en zonder accusparing gewerkt, met aanpassing van de app, maar helaas.bikelike schreef: ↑ma 05 aug, 2019 17:15Goed dat je het vraagt, ik snapte het aanvankelijk ook allemaal niet zo goed. Dit is mijn ervaring.PatrickL schreef: ↑zo 04 aug, 2019 21:40Ik durf het maar te vragen...
Osmand 3.2.7 geïnstalleerd voor de functie "uit slaapstand halen". Ok dit werkt goed. Maar mijn smartphone gaat niet terug in slaapstand. Ik heb 15 sec van inactiviteit aangeduid voor het activeren van de slaapstand. Als ik terug op een route kom die enkele kilometers rechtdoor bedraagt, zonder afslagen, zonder rotondes kom ik vlot aan die 15 seconden Ik werk offline met osmand. Smartphone is android. Kan iemand mij op weg helpen aub?
De telefoon gaat (vooralsnog idd alleen met de oudere versies) alleen maar slapen als ik hem zelf eerst in slaap zet. Dus ik start de navigatie, ga rijden en vervolgens zet ik hem uit. Daarna meldt hij zich netjes met stem en beeld als er links of rechts genavigeerd moet worden. Na de ingestelde tijd (ik gebruik 10 of 15 seconden) gaat hij dan weer braaf slapen .
Ja, i heb er ook een poos mee geworsteld. Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar opeen draaide hij OK. Hopelijk weet iemand iets hiervoor.
Op de betreffende site wordt ook uitgegaan van versie OsmAnd 2.6.5. Ik heb het idee dat dit in de huidige versie niet mogelijk is. Of in elk geval, ik heb de optie nog niet gevonden. Welke versie heb jij swdick?
Gevonden. In Instellingen van je smartphone | beveiliging | apparaatbeheerders, osmand toevoegen dat app het in en uit slaapstand mag zetten. Werkt perfect! Bedankt voor alle tips en meedenkers.
Moest even zoeken maar onderaan de pagina staat een link naar de pagina met BRouter info:BartO schreef: De navigatiesetting om BRouter in de nieuwste versie van Osmand te kunnen kiezen wordt vanaf heden ook inzichtelijk gemaakt op http://biketory.nl/content/15/wf_osmand ... gatie.html