In de resultaten van de zoekfunctie van dit forum komt de voordrager alleen ter sprake als iemand er een wil (ver)kopen.
Hoewel in Nieuw Vennep regelmatig een nieuw model fiets wordt gepresenteerd, zie ik weinig variatie in de voordrager.
In de fietsconfigurator wordt steevast een Tubus drager aangeboden, die wordt bevestigd aan een paar boutjes die niet in de weg zitten.
Ik zie niet dat er is nagedacht over de beste plaats van de voordrager.
De ene keer bevind het zwaartepunt van de bagage zich achter het contactpunt van voorwiel en de weg.
De andere keer, er voor.
Terwijl ik denk dat het heel belangrijk is dat het zwaartepunt van de bagage zich precies op het snijpunt van draaingsas van het voorwiel, en de vertikaal door de as van het voorwiel bevind.
Het onderzoek naar de stabiliteit van de fiets door TUDelft uit 2011 heeft helaas geen konklusies opgeleverd voor alledaags gebruik.
Maar het is wel duidelijk dat de plaats van het zwaartepunt van voorwiel+voorvork+stuur+voorbagage ten opzichte van het contactpunt met de grond bepalend is voor de stabiliteit van de fiets.
Omdat het gewicht van de bagage steeds verandert, heb ik geconcludeerd dat de beste plaats van de bagage zich op het snijpunt van genoemde lijnen moet bevinden.
Maar ik geef mijn mening graag voor een betere.
Where to carry a load
Tracking Straight
Factoren die de stabiliteit van de fiets bepalen
Hoewel in Nieuw Vennep regelmatig een nieuw model fiets wordt gepresenteerd, zie ik weinig variatie in de voordrager.
In de fietsconfigurator wordt steevast een Tubus drager aangeboden, die wordt bevestigd aan een paar boutjes die niet in de weg zitten.
Ik zie niet dat er is nagedacht over de beste plaats van de voordrager.
De ene keer bevind het zwaartepunt van de bagage zich achter het contactpunt van voorwiel en de weg.
De andere keer, er voor.
Terwijl ik denk dat het heel belangrijk is dat het zwaartepunt van de bagage zich precies op het snijpunt van draaingsas van het voorwiel, en de vertikaal door de as van het voorwiel bevind.
Het onderzoek naar de stabiliteit van de fiets door TUDelft uit 2011 heeft helaas geen konklusies opgeleverd voor alledaags gebruik.
Maar het is wel duidelijk dat de plaats van het zwaartepunt van voorwiel+voorvork+stuur+voorbagage ten opzichte van het contactpunt met de grond bepalend is voor de stabiliteit van de fiets.
Omdat het gewicht van de bagage steeds verandert, heb ik geconcludeerd dat de beste plaats van de bagage zich op het snijpunt van genoemde lijnen moet bevinden.
Maar ik geef mijn mening graag voor een betere.
Where to carry a load
Tracking Straight
Factoren die de stabiliteit van de fiets bepalen