Eindelijk? Dit topic bestaat sinds 2014
https://www.facebook.com/custommeritgear/
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hallo, ik ben net terug van mijn eerste bikepacking trip (geweldig!), en vond dit een interessante vraag dus heb maar even een account hier aangemaakt! En bij deze een poging tot antwoord:Frans & Dieuwertje schreef: ↑za 04 mei, 2019 13:31Kan iemand ons uitleggen wat het eigenlijk het essentiële verschil is tussen de traditionele vorm van vakantiefietsen en bikepacking? De voordelen? Behalve dan een andere verdeling (smaller en lichter) van bagage. (Dus dito bijpassend materiaal waar dan weer NIEUWNIEUW een nieuwe markt en dito centen is) Wij fietsen al ruim 15 jaar met gewone fietstassen off road overall ter wereld. Tja en wij moeten dus soms de tassen eraf halen en een stukje heen en weer lopen. Is dat het of ... Echt snappen doen we het nog niet helemaal. Zeker als we zogenaamde bike packers van hotel naar hotel of restaurant naar restaurant, zien fietsen (omdat er geen ruimte meer is voor dagen voeding mee) en dus helemaal niet zo off the grid zijn als wij soms met onze traditionele set up. Regelmatig kijken we met een schuin oog naar tips bij bikepackers omdat wij een steeds grotere aversie krijgen tegen wegen die we moeten delen met auto's. Veel van de autoluwe landen worden heelaas steeds drukker. Maar echt veel tips om het anders te doen, hebben we nog niet gevonden.
ik heb het geprobeerd, maar vond het toch wat irritant omdat je de bidons toch voelde zitten als je niet helemaal 'gecentreerd' op je zadel zit. Dit was wel met 700ml bidons, met 400ml mss wel te doen, maar vond ik te weinig omdat ik binnen mn frame geen plek meer had vanwege een full frame bag. Ik ben toen maar overgestapt naar de bidons in mn feedbags aan mn stuur en uiteindelijk naar een hybride tussen bikepacking en touring setupJurr schreef: ↑di 23 jul, 2019 18:48Iemand ervaring met deze of of iets soortgelijks?
http://wohobike.com/product/51
In het kader van de hitte wilde ik als aanvulling op mijn bikepacking setup wat bidonhouders achterop m'n frame knopen, maar dan kom ik met m'n schoen die de trapbeweging moet maken in de knel helaas.
Kwam in de triatlon hoek wel wat dingen tegen, maar daar past de zadeltas weer niet tussen natuurlijk.
Heb je die mount misschien nog liggen?JL70 schreef: ↑do 25 jul, 2019 11:14
ik heb het geprobeerd, maar vond het toch wat irritant omdat je de bidons toch voelde zitten als je niet helemaal 'gecentreerd' op je zadel zit. Dit was wel met 700ml bidons, met 400ml mss wel te doen, maar vond ik te weinig omdat ik binnen mn frame geen plek meer had vanwege een full frame bag.
Helaas heb ik dan geen vakantie meer (in onderwijs) dus ik kan die vrijdag niet mee.Jurr schreef: ↑vr 26 jul, 2019 13:11https://wereldfietser.nl/activiteit/off ... uwe-vuelta
Deze?
De eerder georganiseerde offroad tocht lijkt wat zwaarder terrein te zijn als ik de tekst mag geloven. Weet niet op wat voor banden je rijdt, maar misschien de organisatie eens polsen of het voor jouw fiets geschikt is voor de geplande route?
omedunk schreef: ↑vr 26 jul, 2019 13:59Hallo Jutta,
De Bikepacking.com-routes van de Vogezen, Ardennen en enkelen in Duitsland zijn niet al te zwaar hoor.
Met een difficulty-rating van 5 zijn ze prima te doen zonder MTB. Wel wat bredere terreinbanden monteren.
En je wordt geacht een redelijke conditie te hebben. Heb je dat niet, dan doe je er toch een paar nachtjes langer over?
maximaal 42, er staan nu al geen spatborden opomedunk schreef: ↑vr 26 jul, 2019 21:37Dat weet ik niet. Ik denk dat je die vraag het beste op de bikepacking-site kan stellen. Bij de reacties op de route.
Edit: bij de rheinland / sauerland-routes zie ik op de foto’s dat er gebruik is gemaakt van smalle banden. En bij de reacties van de Vogezen-rit zie ik dat iemand een groot gedeelte heeft gereden op 35mm-gravelbanden.
Op mijn fiets kan ik 50mm banden kwijt als ik de spatborden weghaal. Hoe is dat bij jou?
ik geloof het wel, maar wilde ze mss toch nog eens een kans geven met mn nieuwe Salsa, ik denk dat ze met het zadel wat daar op zit wat meer diagonaal naar achter staan, dus de bidons wat minder te voelen zullen zijn.Jurr schreef: ↑do 25 jul, 2019 16:05Heb je die mount misschien nog liggen?JL70 schreef: ↑do 25 jul, 2019 11:14
ik heb het geprobeerd, maar vond het toch wat irritant omdat je de bidons toch voelde zitten als je niet helemaal 'gecentreerd' op je zadel zit. Dit was wel met 700ml bidons, met 400ml mss wel te doen, maar vond ik te weinig omdat ik binnen mn frame geen plek meer had vanwege een full frame bag.
Yup, kleine voortassen zijn ideaal voor de bulky zaken als slaapzak , kookset en vooral voor boodschappen onderweg. Het is leuk dat je met bikepacking tassen tot lichter gewicht wordt gedwongen maar zolang je vooral wat lichte items in de voortassen doet is het beetje extra gewicht nog beter verdeeld zonder dat gevoel van onbalans dat ik voelde toen ik ooit een keer met volledige touring setup een reis maaktejwkeij schreef: ↑do 25 jul, 2019 12:28Dat werkt wel, hoor. Bidonnen in 2 feedbags! Ook de mix tussen bikepacking en 'klassieke' touring setup spreekt mij wel aan. Je bespaart een hoop gewicht met bikepackingtassen en met een licht rekje + 2 Ortlieb city frontrollertjes achterop heb je een zee van ruimte extra.
Zelf heb ik de mijn City frontroller gestript en wegen nog 390 gr per stuk. Toch 25L bagageruimte en heel gebruiksvriendelijk.
Toch maar even geprobeerd.
Ik zie dat je op zoek bent naar campings in de Vogezen-bikepackingroute.